وزیر کشور آلمان با تداوم جنگ در اوکراین و حمایت برلین از کی‌یف، نسبت به خطر بزرگ حملات سایبری روسیه علیه زیرساخت‌های حیاتی هشدار داد.

هشدار وزیر کشور آلمان نسبت به حملات سایبری روسیه

به گزارش قدس آنلاین، نانسی فزر وزیر کشور آلمان نسبت به خطر بزرگ خرابکاری، اطلاعات نادرست و حملات جاسوسی روسیه هشدار داد.

فزر در مصاحبه ای گفت: ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه منابع عظیمی برای حملات سایبری به عنوان بخش مهمی از جنگ تجاوزکارانه خود در اوکراین در اختیار دارد و اکنون با تداوم جنگ در اوکراین نگرانی‌های امنیت سایبری تشدید شده است. وی که این اظهارات را در مصاحبه با شبکه خبری آلمانی Funke Mediengruppe بر زبان می آورد، خاطرنشان کرد: حملات هکرهای طرفدار روسیه افزایش یافته است.

وزیر کشور آلمان سپس اضافه کرد: خطر فعالیت های جاسوسی و خرابکاری مورد حمایت و با هدایت دولت روسیه بسیار زیاد است. وی از دولت فدرال برلین و دولت های منطقه ای خواست به منظور جلوگیری از حملات سایبری روسیه با یکدیگر همکاری کنند و توانایی های خود را توسعه دهند.

از زمان آغاز حمایت تسلیحاتی آلمان از اوکراین و دخیل بودن برلین در وضع تحریم های گسترده اتحادیه اروپا علیه مسکو، حملات سایبری به ویژه در بخش های تامین کننده انرژی و سازمان‌های نظامی علیه این کشور اروپایی افزایش یافته است. از این رو کارشناسان امنیتی نسبت به خطر قابل توجه این حملات برای امنیت داخلی آلمان و به ویژه توانایی مهاجمان سایبری برای هدف قرار دادن زیرساخت های حیاتی و عملیات سیاسی علیه پارلمان این کشور (بوندستاگ) هشدار داده اند.

پارلمان آلمان در سال ۲۰۱۵ هدف یکی از بزرگترین حملات سایبری بوده که تاکنون با آن روبرو شده بود. در پی حمله سایبری علیه این نهاد فدرال، داده های بسیاری به سرقت رفت به گونه ای که دفاتر نمایندگان مجلس به فعالیت آفلاین مجبور شدند. در آن زمان روسیه به انجام این حمله متهم شد.

در سال ۲۰۲۰ هم دفتر آنگلا مرکل صدراعظم وقت هک شد.

تنها اندکی پس از آغاز جنگ علیه اوکراین، موجی از حملات سایبری در آلمان به راه افتاد که به نظر می رسد از سوی گروه هکری Ghostwriter انجام گرفته باشد که تحت کنترل سرویس‌های اطلاعاتی روسیه است. در هفته‌های اخیر نیز حملات سایبری به بسیاری از بخش ها از فرودگاه‌ها گرفته تا مدیریت تالار شهر صورت گرفته که زندگی روزمره را تا حدودی تحت تاثیر قرار داده است.

همزمان گروه هکری روسی Killnet اعلام کرده است که قصد دارد به ایجاد اختلال در زندگی آلمانی ها توجه بیشتری داشته باشد.

کارشناسان دیجیتال نیز اعلام کرده اند که آلمان هدف آتش مکرر هکرها قرار دارد. تاکنون نیز موسسات مالی، کارخانه های تسلیحات، تامین کنندگان انرژی، سازمان های بشردوستانه و مقامات مالیاتی هدف قرار گرفته اند.

ولفگانگ وین معاون سرویس اطلاعات خارجی برلین هم تابستان گذشته در یک کنفرانس امنیتی هشدار داد که دنیای دیجیتال آلمان هدف نفوذ هکرهای روسیه و چین قرار گرفته است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.