وزیر علوم با اشاره به برنامه این وزارتخانه برای احداث ۲۰۰ هزار خوابگاه دانشجویی در کشور گفت: این برنامه در مرحله اخذ حمایت‌های بانکی است.

وزیر علوم: ‌۲۰۰ هزار خوابگاه دانشجویی در کشور احداث می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، محمدعلی زلفی‌گل به منظور شرکت در آئین تکریم و معارفه رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری، بازدید و افتتاح چندین طرح حوزه دانشگاهی، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و استاندار و جلسه با مجمع نمایندگان مردم استان، به این استان سفر کرد.

وزیر علوم در بدو ورود به این استان، با حضور در مزار شهدای گمنام و قرائت فاتحه به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد و سپس در جلسه مشترک با سید محمود حسینی‌پور، استاندار مازندران حضور یافت.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در ابتدای سفر سه روزه خود به استان مازندران، با استاندار مازندران دیدار و گفت‌وگو ‌و راهکارهای توسعه آموزش عالی در این استان ‌بررسی شد.

ساخت و توسعه خوابگاه‌ها به ویژه خوابگاه دانشجویان متاهل از مواردی بود که در این دیدار مورد تاکید حسینی پور استاندار مازندران قرار گرفت.

استاندار مازندران تاکید کرد: در صورت آغاز ساخت خوابگاه‌های جدید دانشجویی توسط وزارت علوم، ظرفیت استفاده از مشارکت خیرین در استان مازندران بالاست.

وزیر علوم نیز با اشاره به برنامه این وزارتخانه برای احداث 200 هزار خوابگاه دانشجویی در کشور گفت: این برنامه در مرحله اخذ حمایت‌های بانکی است و قطعاً سهم مناسبی در این طرح به استان مازندران اختصاص خواهیم داد.

پس از این جلسه، وزیر علوم و استاندار مازندران در نشست روسای دانشگاه‌های استان حضور یافته و مسائل و چالش‌های مطرح شده از طرف روسای دانشگاه‌ها را استماع کردند.

کلانتری معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم دکتر شمسی‌پور مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی و روابط عمومی، دکتر علی اکبر متکان دبیرکل یونسکو _ ایران و رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای وزیر علوم را در این سفر همراهی می‌کنند.

افتتاح دو طرح عمرانی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با حضور در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری، ساختمان دانشکده علوم پایه و فاز نخست تصفیه خانه مرکزی این دانشگاه را افتتاح و همچنین از نمایشگاه محصولات دانش بنیان پژوهشکده ژنتیک و زیست و فناوری طبرستان این دانشگاه بازدید کرد.

ساختمان دانشکده که بهره‌برداری از آن با حضور دکتر محمدعلی زلفی گل آغاز شد در پنچ طبقه احداث شده است و برای احداث آن از محل اعتبارات ملی و استادی 21 میلیارد تومان هزینه شده است. مساحت ساختمان دانشکده علوم پایه 5200 مترمربع و احداث آن هفت سال زمان برده است.

بر اساس این گزارش؛ فاز نخست تصفیه خانه مرکزی و انتقال پساب نیز که 65 درصد کل پساب محیط دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی را جمع آوری می کند، در مدت زمان سه سال و با حمایت کارگروه مدیریت سبز وزارت علوم تکمیل شده است.

محمدعلی زلفی‌گل در این بازدید با محصولات منتخب تولید شده در مرکز رشد فناوری و پژوهشکده طبرستان آشنا شد و در جریان مسائل فناوران قرار گرفت.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.