رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه از آزادی ۴۴ زندانی توسط خیرین کرمانشاهی در آستانه جشن نیمه شعبان خبر داد.

آزادی ۴۴ زندانی توسط خیرین کرمانشاهی در آستانه نیمه شعبان

به گزارش قدس آنلاین، پرویز توسلی زاده ظهر دوشنبه در نشست شورای خیرین استان کرمانشاه که در دادگستری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: این شورا از بدو تأسیس توانسته اقداماتی در راستای اهداف تعیین شده از جمله آزادی زندانیان جرایم مالی غیر عمد، کمک به خانواده‌های شهدای سلامت، ویزیت رایگان برای زندانیان نیازمند، تهیه لوازم التحریر برای دانش آموزان مدارس مناطق محروم، تهیه ساختمان برای مرکز ملاقات فرزندان طلاق، کمک به اشتغال ۱۵ نفر از زنان بی سرپرست و بد سرپرست و مواردی از این دست، انجام دهد.

وی افزود: در نشست پایانی سال ۱۴۰۱ که امروز با حضور اعضا برگزار شد مقرر شد از محل این شورا به آزادی ۴۴ زندانی کمک شود تا این زندانیان همزمان با نیمه شعبان آزاد شوند.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه تصریح کرد: مبلغی بدهی این زندانیان حدود چهار میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بوده است اما با مذاکراتی که از سوی دادگستری، اداره کل زندان‌های استان و سازمان بسیج حقوق دانان با طلبکاران صورت گرفت این مبلغ به یک سوم یعنی حدود یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون توان کاهش پیدا کرد و امروز مصوب شد بخشی از این بدهی توسط شورای خیرین دادگستری پرداخت و این زندانیان در نیمه شعبان آزاد شوند.

توسلی زاده اضافه کرد: از دیگر مصوبات امروز شورا کمک ۲۰۰ میلیون تومانی به مددجویان بهزیستی، کمک به هنرستان دخترانه صنایع شیمیایی، کمک به مرکز آبشار عاطفه‌ها برای تهیه جهیزیه و نیز کمک به برخی تیم‌های ورزشی استان برای شرکت در مسابقات بود که در نشست امروز به سرانجام رسید.

وی در پایان تاکید کرد: از همه افراد توانمند درخواست می‌شود به این امر خیر برای کمک به نیازمندان استان کمک کنند تا بتوانیم از این طریق برخی از آسیب‌های اجتماعی را کنترل کنیم و اجازه ندهیم به جرم تبدیل شوند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.