معاون سخنگوی سازمان ملل با بیان اینکه سازمان ملل اوضاع گرجستان را دنبال می کند، گفت: سازمان ملل از همه طرفها می خواهد از هرگونه اقدام تنش زا خودداری کنند.

سازمان ملل: همه طرف‌ها در گرجستان از اقدامات تنش‌زا خودداری کنند

به گزارش قدس آنلاین، فرحان حق معاون سخنگوی سازمان ملل روز پنجشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران، ابراز کرد: دبیرکل سازمان ملل از همه طرف ها می خواهد از انجام هرگونه اقدام که باعث افزایش تنش ها می شود، خودداری کنند.

وی تصریح کرد: بیرکل سازمان ملل به اهمیت آزادی بیان، فعالیت آزادانه رسانه ها و جامعه مدنی و حق مردم برای اعتراض مسالمت آمیز تاکید می کند.

تظاهرات در گرجستان پس از آن آغاز شد که پارلمان این کشور طرح اولیه لایحه «عوامل خارجی» را تایید کرد؛ طرحی که به گفته مخالفان بیانگر حرکت کشور به سمت اقتدارگرایی و کاهش امید به عضویت آن در اتحادیه اروپاست.

این لایحه که مورد حمایت حزب حاکم «رویای گرجستان» قرار دارد، هر سازمانی را که بیش از ۲۰ درصد بودجه خود را از خارج کشور دریافت می‌کند، باید بعنوان «عامل خارجی» ثبت شود، در غیر اینصورت جریمه خواهد شد.

خبرنگاران رویترز در تفلیس گفتند که معترضان خشمگین به سمت پلیس ضدشورش یورش بردند و برخی از آنها بطری‌های پلاستیکی و ترقه به سوی پلیس پرتاب کردند.

حزب حاکم دولت گرجستان در پی تظاهرات گسترده در این کشور اعلام کرد که از اجرای لایحه جنجالی «عوامل خارجی» عقب‌نشینی کرده است. گزارش‌ها حاکی از آن است که این لایحه از دستورکار پارلمان گرجستان نیز خارج شده است

گفتنی است؛ شبکه خبری راشاتودی اعلام کرد لایحه «عوامل خارجی» که تایید آن در پارلمان گرجستان، اعتراض‌های گسترده‌ای را به همراه داشت، از دستور کار خارج شده است.

خبرگزاری رویترز نیز گزارش داد: حزب حاکم «رویای گرجستان» در بیانیه‌ای اعلام کرده است که این حزب لایحه‌ای که پیشتر از آن حمایت کرده بود را بدون هیچ استثنا و شرطی کنار می‌گذارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.