رئیس جامعه اقامتگاه‌های بوم‌گردی ایران در اعتراض به تبدیل مدارس به خوابگاه‌های نوروزی گفت:‌ بومگردی‌ها در آستانه تعطیلی و ورشکستگی هستند، به جای حمایت از آن‌ها، مدارس را برای اسکان نوروزی مسافران تجهیز می‌کنند.

چرا مدارس را برای اسکان نوروزی مسافران تجهیز می‌کنید/  بومگردی‌ها در آستانه ورشکستگی اند
اقامت مسافران در مدارس

یاور عبیری اظهار کرد:‌ با وجود آن‌که زمان کوتاهی تا آغاز تعطیلات نوروزی باقی مانده است، اما رزرو اقامتگاه‌های بومگردی در پایین‌ترین حد خود است، ‌حتی سطح آن کم‌تر از سال‌های قبل است. با این حال وزارت آموزش و پرورش، مدارس را برای اسکان نوروزی مسافران آماده کرده است.

او اضافه کرد:‌ اقامتگاه‌های بومگردی بیش‌تر از دو سال درگیر محدودیت‌های کرونا بودند، امید همه آن‌ها به نوروز ۱۴۰۲ بود تا کمی خسارت‌ها را جبران کنند، بیشتر آن‌ها وام گرفته‌اند و باید آن‌ را به شکلی بازگردانند. حداقل انتظار این بود که اولویت نخست، اسکان نوروزی مسافران در بومگردی‌ها و اقامتگاه‌های رسمی باشد و بعد مازاد جمعیت به سوی مدارس هدایت شود. ما هر سال به این رفتار وزارت آموزش و پرورش اعتراض می‌کنیم، اما دوباره شاهد تکرار آن هستیم.

وی درخواست کرد در برابر طرح اسکان نوروزی مدارس و تبدیل آن‌ها به اقامتگاه ایستادگی داشته باشد و دولت اولویت اسکان نوروزی را به اقامتگاه‌ها بدهد و مازاد جمعیت را در مدارس اسکان دهد، گفت: اگر تبدیل مدرسه به اقامتگاه طرح درستی است، پس آموزش و پرورش هم به اقامتگاه‌های بومگردی مجوز بدهد تا ما هم در خانه‌های خود کلاس درس برگزار کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.