دوره آموزشی مشترک مجریان و ناظران انتخابات، برای اولین بار از سوی ستاد انتخابات کشور در نیمه دوم اسفندماه جاری برگزار خواهد شد.

دوره آموزشی وزارت کشور برای مجریان و ناظران انتخابات

به گزارش قدس آنلاین، محسن اسلامی مدیرکل دفتر امور انتخابات وزارت کشور ضمن تشریح برنامه‌های ستاد انتخابات وزارت کشور در حوزه آموزش مجریان و متولیان امر انتخابات گفت: یکی از ماموریت‌های مهم ستاد انتخابات کشور، موضوع توانمندسازی مجریان انتخابات با هدف برگزاری انتخابات باشکوه در کشور است.

وی در همین راستا با اشاره به همایش معاونان و مدیران سیاسی استانداری‌های سراسر کشور که در محل وزارت کشور برگزار شد، گفت: در این همایش ارتقای مشارکت در انتخابات از زوایای مختلف بحث و بررسی شد.

اسلامی خاطر نشان کرد: از جمله تاکیدات مهم معاون سیاسی وزارت کشور به‌عنوان رئیس ستاد انتخابات کشور به معاونین سیاسی استانداری‌ها شناسایی راهکارهای ارتقای مشارکت در انتخابات بود و در این راستا مدیران استانی استانداری‌ها مکلف به بررسی ظرفیت‌های جلب مشارکت در حوزه استانی و ارائه گزارش به ستاد انتخابات شدند.

وی در ادامه سخنان خود با مهم شمردن مقوله آموزش عوامل اجرایی و نظارت انتخابات گفت: با هدف تعامل بین دو بازوی برگزاری انتخابات یعنی امر نظارت و اجرا همایش آموزشی مشترک برگزار می‌شود.

مدیرکل دفتر امور انتخابات وزارت کشور با تشریح جزئیات این همایش در نیمه دوم اسفندماه گفت: در این همایش مسئولین آموزشی استانداری‌ها و هیات‌های نظارت استان‌ها در کنار هم دوره آموزشی می‌بینند.

اسلامی توضیح داد: در نشست وضعیت شناسی انتخابات با 31 استانداری سراسر کشور این موضوع مشخص شد که یکی از خلاءها در شعب انتخابات فقدان هماهنگی و شناخت حوزه اجرا و نظارت از وظایف و کارکردهای همدیگر است.

وی با تاکید بر اینکه برگزاری باشکوه انتخابات نیازمند هماهنگی و هم‌نظری هر چه بیشتر بخش نظارت و اجرا است، گفت: هدف از برگزاری این همایش شناخت و آشنایی این دو بازوی مهم برگزاری انتخابات است که برای اولین‌بار در طول چهار دهه مسئولین آموزش شورای نگهبان و عوامل اجرایی انتخابات در استان‌ها در کنار هم آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرند.

مدیرکل دفتر امور انتخابات وزارت کشور افزود: با هدف تامین محتوای دوره آموزشی کارگروه مشترک آموزش بین ستاد انتخابات و شورای نگهبان فعال شده است.

اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: تعامل و همگرایی مناسب میان وزارت کشور و شواری نگهبان به اجرای هرچه باشکوه‌تر انتخابات در کشور کمک می‌کند و باید از این ظرفیت هرچه بیشتر بهره گیریم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.