مدیر نمایندگی ستاد مردمی دیه خراسان‌ رضوی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۱۱ زندانی جرایم غیرعمد از زندان‌های استان آزاد شده‌اند که ۴۸۵ نفر از این افراد، مرد و ۲۶ نفر نیز مددجوی خانم بودند.

آزادی ۵۱۱ زندانی جرایم غیر عمد

جواد غفاریان قدیرزاده طوسی در گفت‌وگو با خبرنگار قدس خراسان عنوان کرد: ۳۲۳ نفر از این مددجویان به علت بدهی مالی، ۱۷۲ نفر به علت مهریه و نفقه و ۱۶ نفر نیز به دلیل پرداخت نکردن دیه ناشی از تصادفات رانندگی و حوادث کارگاهی و ساختمانی که منجر به قتل غیرعمد یا ایراد صدمه بدنی غیرعمد شده‌ بود، در زندان به سر می‌بردند.

مدیر نمایندگی ستاد مردمی دیه خراسان‌ رضوی گفت: بیش از یک هزار نفر از خیران با مراجعه حضوری یا از طریق شبکه‌های اجتماعی ستاد دیه در سال جاری در آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد مشارکت داشتند که حدود ۶۰۰نفر از این افراد، خیران جدید بودند و بقیه خیرانی بودند که در سال‌های گذشته نیز با ستاد دیه همکاری می‌کردند.

به گفته وی، افزون بر این با برگزاری پویش «مشهد مهربان» در ماه مبارک رمضان در ابتدای سال جاری که با مشارکت شوراهای اجتماعی محلات شهرداری مشهد انجام شد، بیش از ۱۰ هزار نفر از شهروندان مشهدی با مبالغ کم و زیاد خود در این پویش مشارکت کردند.

غفاریان قدیرزاده طوسی بیان کرد: پویش «مشهد مهربان» امسال هم از روزهای پایانی سال آغاز و تا عید سعید فطر در محلات مشهد ادامه دارد و شوراهای اجتماعی محلات مشهد با برگزاری جشن‌های گلریزان، مردم را برای کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد که نیازمند هستند، تشویق می‌کنند.

مدیر نمایندگی ستاد مردمی دیه خراسان‌ رضوی گفت: خیران می‌توانند برای یاری به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد، کمک‌های خود را از طریق حساب سیبای بانک ملی به شماره ۰۱۰۵۹۴۶۹۴۸۰۰۷، کارت بانک ملی به شماره ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۹۴۹۳۲۹، کارت بانک صادرات به شماره ۶۰۳۷۶۹۱۹۹۰۱۴۱۹۸۸ و حساب سپهر بانک صادرات به شماره ۰۱۰۸۰۱۱۵۵۰۰۰۱ پرداخت کنند.

خبرنگار: الهام معصومی‌نژاد

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.