رئیس ستاد دیه استان گلستان گفت: براساس بخشنامه ماده ۱۷۲ سازمان امور مالیاتی صاحبان مشاغلی که جزء خیرین ستاد دیه هستند از پرداخت مالیات معاف می‌شوند.

معافیت مالیاتی با آزادی زندانیان غیرعمد/ کدام زندانیان مشمول حمایت ستاد دیه نمی‌شوند؟

به گزارش قدس انلاین، حمید وسکوئی اظهار کرد:  فلسفه ستاد دیه کمک به زندانیان جرایم غیرعمد است و کمک‌های این ستاد، افراد کلاهبردار و زندانیان جرایم عمد را شامل نمی‌شود.

وی با بیان اینکه کمک‌های ما زندانیان غیرعمد دارای محکومیت مالی را شامل می‌شود، افزود: محکومان مالی مشمول حمایت ستاد دیه از پنج میلیون تومان شروع شده و تا چند میلیارد تومان ادامه پیدا می‌کند.

رئیس ستاد دیه استان گلستان بیان کرد: زندانیان جرایم غیرعمد تصادف، نفقه، حوادث کارگاهی و مهریه را شامل می‌شوند که هر کدام براساس شیوه‌نامه تعیین شده کمک می‌گیرند.  برای محکومان مالی ۳۰ درصد بلاعوض و ۷۰ درصد تسهیلات و برای محکومان تصادف و حوادث کارگاهی ۳۰ درصد تسهیلات و ۷۰ درصد بلاعوض در نظر گرفته می‌شود.

وسکوئی با بیان اینکه محکومان نفقه و مهریه مشمول کمک‌های بلاعوض نمی‌شوند، تصریح کرد: برای این دسته از محکومان وام در نظر می‌گیرند چراکه تعداد افراد مراجعه‌کننده برای مهریه زیاد است.

وی به شیوه شناسایی زندانیان نیازمند اشاره کرد و توضیح داد: شناسایی زندانیان نیازمند بر اساس تحقیقات گسترده انجام می‌شود و کارشناسان کمیته امداد تحقیقات محلی انجام می‌دهند و افراد نیازمند را به ستاد دیه معرفی می‌کنند.

رئیس ستاد دیه استان گلستان از برگزاری پویش «عید نوروز تا عید فطر» به منظور آزادی زندانیان جرائم غیرعمد در استان گلستان خبر داد و خاطرنشان کرد: مردم نیکوکار گلستان می‌توانند کمک‌های خود را از طریق شماره کارت بانک ملی به شماره ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۹۳۸۴۳۹ و یا شماره کارت بانک کشاورزی به شماره ۶۰۳۷۷۰۷۰۰۰۴۰۴۱۶۴ و یا از طریق کد دستوری #۷۷۷۷*۷۸۰* پرداخت کنند.

وسکوئی ضمن قدردانی از مدیران بانک ملی، سپه و تجارت در گلستان، متذکر شد: بسیاری از زندانیان جرایم غیرعمد تضمین کافی در اختیار ندارند لذا از بانک‌ها درخواست می‌کنیم محدودیت‌ها را کمتر کنند. متأسفانه برخی از بانک‌ها در روزهای پایانی سال از پرداخت وام به متقاضیان سر باز می‌زنند حال آنکه این مسأله تکلیفی است و بانک‌ها موظفند تا آخرین روز سال نسبت به اعطای تسهیلات اقدام کنند.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.