کارکنان بخش مراقبت‌های بهداشتی در هلند برای افزایش ۱۰ درصدی حقوق و شرایط بهتر کاری در سراسر این کشور دست به اعتصاب زدند.

اعتصاب سراسری کارکنان مراقبت‌های بهداشتی در هلند

 کارکنان بخش مراقبت‌های بهداشتی روز پنجشنبه در ده‌ها بیمارستان در سراسر هلند به مدت ۲۴ ساعت دست از کار کشیدند تا از درخواست‌های اتحادیه‌های کارگری برای افزایش ۱۰ درصدی حقوق و شرایط بهتر کاری حمایت کنند.

در بیانیه اتحادیه کارگری آمده است که در جریان این اعتصاب، بیمارستان‌های سراسر هلند تنها در بخش مراقبت‌های اورژانسی به ارائه خدمات خود پرداختند.

اعتصاب کارکنان بخش مراقبت‌های بهداشتی آخرین مورد از یک‌سری اعتصابات زنجیره‌ای در هلند بود که با درخواست حقوق بیشتر و شرایط کاری بهتر در این کشور برگزار شده است.

در حال حاضر اتحادیه‌هایی که تقریباً ۲۰۰ هزار کارمند مراقبت‌های بهداشتی را نمایندگی می‌کنند در حال مذاکره با بیمارستان‌ها برای بهبود حقوق، کاهش حجم کاری و رسیدگی به کاهش قدرت خرید در نتیجه تورم بالا هستند.

 پیشتر افزون بر ۶۱ هزار پزشک جوان انگلیسی به مدت ۷۲ ساعت، در اعتراض به دستمزدهای پایین دست از کار کشیدند. آن‌ها خواهان افزایش ۲۶ درصدی دستمزدهای خود هستند تا بر مخارج افسارگسیخته و بحران هزینه‌های زندگی در این کشور غلبه کنند.

دولت انگلیس برای پرداخت مبلغی به عنوان پاداش برای سال جاری میلادی و یک افزایش نامشخص دستمزدها برای سال آتی موافقت کرده اما حاضر به گفت‌ وگو درباره افزایش ۲۶ درصدی نیست.

پزشکان معترض هم برای افزایش تاثیر اعتصاب خود، از بخش‌های حیاتی بیمارستان‌ها به ویژه در اورژانس دست از کار کشیدند. آن ها در کنار اقشار مختلف مردم انگلیس که از اوضاع موجود بد اقتصادی به ستوه آمده‌اند در خیابان‌های لندن دست به تظاهرات زدند.

راهپیمایان، پلاکاردهایی با مضامین "به بحران در نظام سلامت پایان بدهید" و "کارکنان حوزه بهداشت شایسته حقوق شرافتمندانه هستند"، با اشاره به افزایش هزینه‌ها و مخارج زندگی در انگلستان خواستار افزایش حقوق کارکنان حوزه بهداشت شدند. در این راهپیمایی علاوه بر پزشکان، پرستاران و کادر درمان، اعضای بسیاری از سندیکاها و نمایندگان کارگری شرکت داشتند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.