روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال با اذعان به  قدرت سایبری چین، در هراس از توانمندی پکن با طرح ادعاهای جدید جاسوسی، آن را سطح جدیدی از نبوغ و پیچیدگی این کشور دانست.

اذعان رسانه آمریکایی به قدرت سایبری چین با طرح ادعاهایی جدید

روزنامه وال استریت ژورنال ادعا کرد محققان شرکت گوگل دریافتند هکرهای وابسته به دولت چین تکنیک‌هایی را آموخته اند که ابزارهای رایج امنیت سایبری را دور می زنند و این تکنیک ها آنها را قادر می‌سازد تا در شبکه‌های دولتی و تجاری نفوذ کنند و سال‌ها بدون شناسایی از قربانیان جاسوسی کنند.

در بخش هایی از این گزارش آمده است: در طول سال گذشته، تحلیلگران بخش ماندیانت شرکت گوگل متوجه هک شدن سیستم های رایانه ای شده اند که معمولاً هدف جاسوسی سایبری نیستند.

به گفته چارلز کارماکال، مدیر ارشد فناوری بخش ماندیانت، این حملات به طور معمول از نقایص کشف نشده قبلی استفاده می کنند و نشان دهنده سطح جدیدی از نبوغ و پیچیدگی چین هستند.

چین به طور معمول هک شرکت ها یا کشورهای دیگر کشورها را رد کرده و آمریکا و متحدانش را به این اقدام متهم کرده است.

کارمکال گفت که حملات چین هدفمند است و اغلب تعداد انگشت شماری از قربانیان دولتی و تجاری با ارزش بالا را هدف قرار داده است.

او گفت که تاکتیک های به کار گرفته شده به حدی مخفیانه هستند که ماندیانت معتقد است دامنه نفوذ چین به اهداف در آمریکا و غرب به احتمال زیاد بسیار گسترده تر از آنچه کشف شده، می باشد.

کارمکال گفت که به نظر می رسد پیمانکاران دفاعی، سازمان های دولتی و شرکت های فناوری و مخابرات آمریکا بیشترین حملات سایبری مرتبط با پکن را تجربه کرده اند.

مقامات ارشد آمریکا مدت‌هاست که پکن را به عنوان یک تهدید جاسوسی سایبری می‌دانند و سال‌ها از موفقیت گروه‌های هکر چینی در سرقت فناوری پیشرفته از اهداف نظامی و پیمانکاران دفاعی ابراز نگرانی کرده اندو

در گزارش ارزیابی سالانه تهدیدات در سراسر جهان که در اوایل این ماه منتشر شد، مقامات اطلاعاتی آمریکا اعلام کردند که چین "در حال حاضر گسترده ترین، فعال ترین و پایدارترین تهدید جاسوسی سایبری علیه دولت و شبکه های بخش خصوصی آمریکا محسوب می شود."

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.