معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: خرید و فروش گونه‌های حیات وحش در ایام نوروز ممنوع است.

خرید و فروش گونه‌های حیات وحش در ایام نوروز ممنوع است

مهدی کدخدایی از برخورد قانونی با خرید و فروش گونه‌های بومی و غیر بومی در آستانه ایام نوروز در استان خبر داد و افزود: خرید و فروش گونه‌های بومی و غیر بومی از قبیل انواع مارهای آبی، سمندرها، لاک پشت‌های، گونه‌های آبزی وارداتی و گونه‌های گیاهی نظیر سنبل آبی در بازار استان ممنوع بوده و بر اساس قوانین و مقررات محیط زیست، با متخلفان به شدت برخورد قانونی خواهد شد.

وی با اشاره به تبعات و مخاطرات حاصل از اینگونه فعالیت‌های غیرمجاز، بیان کرد: این فعالیت‌ها علاوه بر ایجاد رقابت و تعارضات، باعث بروز صدمات، گاهاً جبران ناپذیر به اکوسیستم و انتشار و شیوع بیماری‌ها در حیات وحش می‌شود.

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی استان ضمن تقدیر و تشکر از تمامی مسافران، مهمانان نوروزی، گردشگران و هموطنان درخواست کرد تا از خرید و فروش گونه‌های جانوری و گیاهی اجتناب کرده و در صورت مشاهده هرگونه تخریب زیست‌محیطی، خرید و فروش و نگهداری جانوران وحشی و ... ، مراتب را به ادارات حفاظت محیط زیست و یا با سامانه شبانه روزی ۱۵۴۰ اطلاع رسانی کنند تا در سریع‌ترین زمان ممکن مورد بررسی و اقدام لازم صورت پذیرد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.