قدس آنلاین:روز عاشورا روز حزن و اندوه است و هریک از دوستداران اهل بیت علیهم السلام به شیوه های مختلف در عزا و رثای امام حسین علیه السلام عزاداری می کنند

حاصل خرید برای منزل در روز عاشورا

بسیاری از شیعیان و دوستداران اهل بیت (ع)کسب و کار خویش را تعطیل می کنند و از خرید و فروش در این روز دست می کشند و به عزاداری می پردازند.
امام رضا علیه السلام می فرمایند:
هرکس روز عاشورا را روز برکت بداند و برای منزلش چیزی ذخیره نماید ،در آن چیز برکت نبیند ،در روز قیامت با یزید و عبید الله بن زیاد و عمربن سعد که خداوند آنها را لعنت کند به پایین ترین درجه آتش ،محشور شود(علل الشرایع ج1ص 227)
در روایتی دیگر نیز از آن حضرت آمده است:
هرکس در روز عاشورا سعی و تلاش برای به دست آوردن حوائجش را ترک کند ،خداوند نیازمندیهای دنیا و اخرت او را برآوده می کند (وسائل الشیعة ج 14 ص504)
 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سوگوار IR ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
    4 1
    عالي بود .خداوند از همه دوستاران اهل بيت ايام سوگواري وعزاداري به سيد الشهداوبرادر غيرتمندش حضرت ابوالفضل العباس را قبول ودر دفتر ابا عبدالله الحسين ثبت وظبط كند.
  • من IR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
    5 1
    برادر من. مهلت ما از خونه فعلي تموم شده. خونه جديد هم تا جمعه حاضر نميشه صاحب خونه جفت پا رفته تو يه کفش که اصلا و ابدا نميشه بايد خالي کنيد حالا ما بايد چي کار کنيم؟.... چرا کار ي ميکنيد که فکر کنيم خدا نعوذ باال.. ظالمه خدا مي خواد از عاشورا درس بگيريم نا اينکه بشينيم به زخمهاي ابا عبدال... گريه کنيم تورو خدا اينقدر دين خدا رو تحريف نکنيد با افراطي گري هاتون
  • [جيمي IR ۰۲:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۲
    0 2
    شک ندارم حديثاتون جعليه کسيکه زن و بچه اش نيازمندند کسب روزي حلال بهش واجبه