رییس ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند خراسان رضوی گفت: ۳۵۷ زندانی نیازمند با اجرای پویش "خیرماندگار" از اردیبهشت سال ۱۴۰۰ تاکنون از زندانهای خراسان رضوی آزاد شدند.

آزادی ۳۵۷ زندانی در پویش «خیر ماندگار» در خراسان رضوی

به گزارش قدس خراسان، جواد غفاریان طوسی روز یکشنبه گفت: پویش خیرماندگار در بحبوحه همه گیری کرونا و منع برگزاری مراسم تعزیه و ختم درگذشتگان رواج یافت و در این چهارچوب بازماندگان خیرات خود برای اموات را صرف آزادی زندانیان نمودند.

وی گفت: طی نزدیک به ۲ سال فعالیت پویش خیرماندگار در ستاد دیه استان خراسان رضوی، ۲۰۷ خانواده در این پویش شرکت و در مجموع سه میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان به ستاد دیه استان کمک کردند که با این مبالغ ۳۵۷ زندانی جرائم غیرعمد آزاد شدند.

رییس ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند خراسان رضوی همچنین بیان داشت: نیکوکاران این استان طی سال گذشته با اهدای ۲۲۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال باعث آزادی ۵۶۵ نفر از زندانیان نیازمند خراسان رضوی شدند.

غفاریان طوسی ادامه داد: طبق سالهای گذشته و مصادف با ماه مبارک رمضان جشن های گلریزان برای آزادی زندانیان در حدود ۱۰ شهرستان دارای زندان در سراسر استان برگزار خواهد شد و مراسم ویژه ای نیز در مشهد در روزهای پایانی فروردین ماه تدارک دیده شده است.

وی گفت: هموطنان نیکوکار برای کسب اطلاعات بیشتر و آگاهی از پرونده‌های زندانیان جرایم غیرعمد که واجد شرایط مساعدت هستند می توانند با شماره‌ تلفن‌های ۰۵۱۳۸۹۴۶۰۰۲ و ۰۹۱۵۵۶۷۱۰۵۰ تماس بگیرند.

رییس ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند خراسان رضوی گفت: خیران می‌توانند برای کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد، کمکهای خود را از طریق حساب سیبای بانک ملی به شماره ۰۱۰۵۹۴۶۹۴۸۰۰۷ پرداخت کنند.

۱۱ زندان، یک کانون اصلاح و تربیت و همچنین اردوگاه حرفه‌آموزی و کار درمانی در خراسان رضوی تحت مدیریت اداره ‌کل زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی این استان قرار دارد.

طبق اعلام مسوولان قضایی خراسان رضوی، این استان با جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفر حدود ۱۷ هزار زندانی دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.