۱۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۷
کد خبر: 860967

درحالی که دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین آمریکا خود را آماده پاسخگویی به اتهامات در خصوص پرداخت حق السکوت می کند وی همچنین با تحقیقات ایالتی و فدرال دیگری مواجه هست که می تواند وی را به تهدیدهای قانونی حتی جدی‌تری از جمله حبس طولانی مدت موا

احتمال حبس طولانی مدت برای ترامپ

به گزارش قدس آنلاین؛ روزنامه فایننشال تایمز نوشت: چالش های حقوقی بعدی برای ترامپ می تواند از ایالت جورجیا آغاز شود که فانی ویلیس دادستان منطقه فولتون در حال بررسی اتهامات احتمالی علیه وی در خصوص دخالت ادعایی رئیس جمهوری پیشین و برخی دیگر در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ است.

ویلیس اوایل سال جاری میلادی گفت تصمیم او برای طرح کیفرخواست علیه ترامپ به دلیل تحقیقات هیات منصفه ویژه «قریب الوقوع» است.

تحقیقات در ایالت جورجیا و تحقیقات وزارت دادگستری آمریکا درباره اتهام دخالت ترامپ در انتخابات ۲۰۲۰ یکی از تهدیدهای جدی علیه رئیس جمهوری پیشین آمریکا محسوب می شود. وزارت دادگستری همچنین در حال بررسی نحوه مدیریت اسناد دولتی از سوی ترامپ است. درحالی که وی ارتکاب هر گونه خطایی را در این پرونده ها رد کرده است.

پرونده ایالت جورجیا و وزارت دادگستری، بیش از پرونده منهتن مربوط به پرداخت حق السکوت به یک هنرپیشه زن آمریکایی، ممکن است ترامپ را با دوران حبس طولانی مواجه کند. به گفته باربارا مک کواد استاد مدرسه حقوق دانشگاه میشیگان و وکیل سابق آمریکایی بعید به نظر می رسد ترامپ در پرونده منهتن با حبس مواجه شود.

وی افزود: محکومیت به تقلب در انتخابات، توطئه برای کلاهبرداری یا توطئه فتنه‌انگیز می‌تواند مجازات زندان قابل توجهی را برای ترامپ به همراه داشته باشد.

به گفته کارشناسان، کیفرخواست مهر و موم شده دادستان منطقه منهتن، که به موضوع پرداخت حق السکوت به استورمی دنیلز، بازیگر آمریکایی می پردازد قاعدتا نباید بر زمان تحقیقات دیگر تأثیر بگذارد.

اتهامات جدید ترامپ ممکن است شامل فشار رئیس جمهور سابق بر مقام ارشد انتخابات جورجیا برای تغییر شمارش آرا و وادار کردن قانونگذاران جمهوریخواه برای امضای اعلامیه های نادرست مبنی بر پیروزی وی در انتخابات باشد.

نقض قانون مبارزه با جرائم سازمان دهی شده در ایالت جورجیا که در تحقیقات جدید علیه ترامپ مطرح شده است می تواند مجازات حبس بین ۵ تا ۲۰ سال را داشته باشد. برخلاف روند دادرسی ها در فدرال، متهمانی که در دادگاه های ایالتی مجرم شناخته می شوند ممکن است در زمان تجدیدنظر، دوران حبس خود را آغاز کنند.

برخی از کارشناسان چنین استدلال می کنند که با وجود سنگین بودن اتهامات علیه ترامپ، وی ممکن است به دلیل راهبردهای دفاعی و موقعیت خود به عنوان رئیس جمهور سابق، هرگز روی زندان را نبیند.

اما از نظر دیگر کارشناسان، دادستان ها معیارهای دیگری را در نظرخواهند گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.