کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرد استفاده از سیستم عملکرد الکترونیکی و ردیابی (EPTS) بدون گرفتن تاییدیه ممکن نیست.

هشدار کنفدراسیون فوتبال آسیا برای استفاده از دستگاه EPTS

به گزارش قدس آنلاین، کنفدراسیون فوتبال آسیا از فدراسیون‌های ملی که با تیم‌های خود در مسابقات قهرمانی و رقابت‌های آسیایی برای فصل ۲۰۲۳-۲۰۲۴ شرکت می‌کنند درخواست کرد از دستگاه‌های سیستم عملکرد الکترونیکی و ردیابی( EPTS) استفاده نکنند مگر پس از ارسال نمونه دستگاه به کنفدراسیون و گرفتن تاییدیه نهایی.

EPTS یک سیستم مبتنی بر تبلت است که با استفاده از دوربین‌ها و فناوری به صورت پوشیدنی توسط بازیکن کار می‌کند. برخی از اعضای کادر مربیگری تبلت‌هایی دارند که از این طریق داده‌هایی را در مورد عملکرد بازیکنان از نظر پاس، ضربه، تکل و موارد دیگر ارائه می‌دهند.

کنفدراسیون فوتبال آسیا در پیام خود اعلام کرد: در صورتی که هر تیم یا باشگاهی قصد استفاده از هر دستگاه EPTS را داشته باشد، باید نوع دستگاه مورد استفاده خود را به AFC اطلاع دهد چرا که تمامی دستگاه‌ها باید بررسی شوند. تصمیم نهایی در مورد استفاده از آنها در صورت وجود نگرانی بر عهده کمیته پزشکی کنفدراسیون خواهد بود.

موسسات خصوصی تحت نظارت کمیته پزشکی کنفدراسیون فوتبال آسیا، عملکرد و فناوری این دستگاه‌ها را مطابق با استاندارد مربوطه بررسی خواهند کرد، زیرا آزمایش‌های مؤسسه‌ها منوط به تأیید فیفا است.

طبق گزارش روزنامه الاقتصادیه عربستان، کنفدراسیون فوتبال آسیا همچنین از فدراسیون‌های زیر مجموعه خود خواست تا از داده‌ها و اطلاعات جمع‌آوری‌شده از طریق این دستگاه‌ها برای مقاصد تجاری یا دخالت شخص ثالث استفاده نکنند. افشای اطلاعات بازیکنان برای رسانه‌ها و عموم هم ممنوع اعلام شده است مگر در موارد مربوط به آموزش.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.