ماه رمضان که می شود همه در تکاپوی نزدیکی به حضرت حق هستند. در این ماه همه روزه داران تلاش می‌کنند از دریچه دعا، ذکر خدا و تلاوت قرآن به جایگاه بالاتری دست پیدا کنند و در این میان زیارت معصومین(ع) جایگاه ویژه ای دارد.

ماه رمضان که می شود همه در تکاپوی نزدیکی به حضرت حق هستند. در این ماه همه روزه داران تلاش می‌کنند از دریچه دعا، ذکر خدا و تلاوت قرآن به جایگاه بالاتری دست پیدا کنند و در این میان زیارت معصومین(ع) جایگاه ویژه ای دارد که به لطف خدا در کشور ما وجود مقدس امام هشتم(ع) این فرصت معنوی را برای ما فراهم کرده است، فرصتی که به واسطه آن درجات معنوی دیگری برای ما حاصل می‌شود که قابل مقایسه با سایر ماه‌های سال نیست. امام رضا(ع) واسطه فیض میان ما و پروردگار بی همتا هستند و جالب اینکه در ماه مبارک رمضان که ماه میهمانی و برکت‌های بی انتهای الهی است، حیف است بی واسطه سر سفره‌های سحری وافطار بنشینیم، حیف است در این شرایط معنوی از زیارت این امام مهربان و توسل به ایشان غفلت کنیم. بنابراین باید تلاش کنیم رمضان خود را به عطر زیارت این امام معصوم معطر کنیم تا برکات معنوی بیشتری در زندگی مان جاری شود. در مورد زیارت و نقش آن در حال و هوای روزه داری باید بدانیم زیارت امام رضا(ع) با خلوص نیت و درک و شناخت از حقیقت وجودی هشتمین پیشوای شیعه قطعا ثواب روزه داری ما را چندین برابر کرده و حال معنوی زیبا تری را برای ما رقم می‌زند. اینکه بدانیم یک امام معصوم برای چه و با چه اهدافی هجرت غریبانه را به جان می‌خرد و در راه اعتلای دین جدش ترک وطن می‌کند یکی از مهمترین اصول موکد دین ماست و اگر از معصومین(ع) شناخت نداشته باشیم، قطعاً زندگی ما خالی از محتوا خواهد بود.

امام رضا(ع) به امام مهربانی و رافت شهرت دارند و قطعا در این ایام لطف خاصی را نصیب زائران خود می‌کنند و سهم روزه داران زائر خود را از دیگران جدا خواهند کرد. در واقع مهمترین ارمغان زیارت ثامن الحجج(ع) در ماه مبارک رمضان؛ رستگاری، عاقبت بخیری، رضایت و آرامش قلب است. همه عاشقان و ارادتمندان حضرت در حال روزه داری در هر نقطه ای که هستند می‌توانند با ذکر توسلی زائر حضرت شوند و قطعاً این امام مهربان پاسخ همه را می‌دهند. چنانکه در زیارتنامه ایشان می‌خوانیم: «گواهی می‌دهم که مرا می‌بینی، صدای مرا می‌شنوی و پاسخ می‌دهی.» این دیدن، شنیدن و پاسخ دادن منحصر به حضور در حرم نیست، بلکه با پای دل باید زائر کوی دوست شوی، هرچند تجربه زیارت و حضور در حرم هم لطف دیگری دارد، اما آقا در هر شرایطی نظر محبت دارند. حالا اگر فرصت راه فراهم شود و مقدر باشد زائر حرم زیبای حضرتش شویم، خوبست این فرصت را قدر بدانیم و در بهره بردن از آن کم نگذاریم. فرصت روزه داری در کنار مرقد مطهر حضرتش را بزرگ بدانیم و از دست ندهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.