پروازهای زنجان -مشهد و بالعکس به طور مجدد در فرودگاه زنجان فعال می‌شود.

پروازهای زنجان -مشهد دوباره از سرگرفته می‌شود

به گزارش قدس آنلاین ، موضوع راکد ماندن فرودگاه بین‌المللی زنجان در طول سال یکی از چالش‌های مدیریتی استان است که در دو دهه اخیر مسئولان زیادی تلاش کردند که فرودگاه بین‌المللی زنجان را احیا کنند ولی این تلاش‌ مقطعی بوده است و بعد از چند ماه مجدداً فرودگاه راکد مانده است. به عبارتی دیگر در فرودگاه زنجان به جزء پروازهای حج تمتع و پروازهای مسئولان عالی رتبه کشور، پرواز دیگری در طول سال رخ نمی‌دهد. به صورت مقطعی هم در این سال‌ها پروازهای زنجان - مشهد و همین طور زنجان - کیش صورت گرفته که بعد از چند ماه به دلیل عدم استقبال و موضوعات دیگر لغو شده است.

سال گذشته هم پرواز زنجان - مشهد و بالعکس در چند ماه نخست سال ۱۴۰۱ برقرار شد ولی متأسفانه به علل مختلفی خصوصاً عدم استقبال مسافران زنجانی و عدم فعالیت شرکت‌های گردشگری این پروازها لغو شد.

 در اواخر سال گذشته نیز با انتشار گزارشی اعلام کرد که فرودگاه بین‌المللی زنجان راکد مانده و از مسئولان استانی خواستار این شد که در راستای احیای این فرودگاه گام بردارند.

قاسمی مدیر فرودگاه زنجان هم معتقد بود که در این فرودگاه علاوه بر سفر حج تمتع، باید پروازهای زنجان - مشهد؛ زنجان - استانبول؛ زنجان - کربلا و همینطور زنجان - کیش برقرار شود و باید شرکت‌ها و آژانس‌های گردشگری پای کار بیایند.

در همین راستا، با پیگیری‌های مجدد محسن افشارچی استاندار زنجان، پروازهای زنجان - مشهد و بالعکس مجدداً از این هفته آغاز  شد و قرار است دوشنبه و پنجشنبه هر هفته این پروازها توسط یکی از شرکت‌های هواپیمایی انجام شود. امیدواریم این پروازها برای رفاه و آسایش زائران زنجانی ادامه‌دار باشد و دیگر شاهد لغو مجدد پروازها نباشیم.

محسن افشارچی استاندار زنجان  با تأیید این خبر اظهار داشت: پروازها مجدداً آغاز شده و امیدواریم مردم زنجان از این پروازها استقبال کنند. همین طور شرکت‌های مسافربری و گردشگری به عبارتی دیگر بخش خصوصی به میدان بیایند و باعث رونق این سفرها باشند.

وی با بیان اینکه برنامه‌های ویژه‌ای برای احیای فرودگاه زنجان داریم، گفت: علاوه بر حوزه مسافربری، از این فرودگاه می‌توان در دیگر حوزه‌ها استفاده کرد که امیدواریم طی سال‌های آینده فرودگاه زنجان بیش از پیش پویا و فعال باشد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.