مدیر شبکه بهداشت ودرمان شهرستان رودان گفت: دشت وسیع مسافرآباد به جهت دارا بودن باغات متعدد و قرار داشتن در مسیر عبور اتباع خارجی محلی برای اسکان و اشتغال این اتباع قرار گرفته که بعضا این مهاجرین ناقل بیماری مالاریا هستند.

علت افزایش ابتلا به مالاریا در رودان چیست؟

به گزارش قدس آنلاین، عباس علیمراد مدیر شبکه بهداشت ودرمان شهرستان رودان به منظور بررسی وضعیت شناسایی و فرایند درمان و اخذ نمونه مالاریا از اتباع خارجی شاغل در باغات و مزارع دشت مسافرآباد بخش رودخانه در آن منطقه حضور یافت.

وی در این بازدید با اکیب واحد مبارزه با بیماری‌های شبکه بهداشت ودرمان که به سرپرستی مهندس حسین جاودان معاون بهداشتی شبکه در منطقه حضور دارند گفتگو و از نزدیک در جریان اقدامات آنان در مبارزه با بیماری مالاریا قرار گرفت.

دکتر علیمراد در این بازدید میدانی گفت: دشت وسیع مسافرآباد به جهت دارا بودن باغات متعدد و قرار داشتن در مسیر عبور اتباع خارجی که از سمت جنوب کرمان وارد هرمزگان می شوند محلی برای اسکان و اشتغال این اتباع قرار گرفته که بعضا این مهاجرین ناقل بیماری مالاریا هستند. 

وی اضافه کرد: باغداران و کشاورزان منطقه در نظر داشته باشند در صورت بکارگیری اتباع خارجی برای کنترل و بررسی آنان از نظر بیماری‌های واگیر مثل مالاریا کارشناسان و تیم سلامت مرکز شهید مطهری و اکیب واحد مبارزه بیماری‌های شبکه بهداشت که روزانه در منطقه در حال خدمات رسانی هستند تماس حاصل کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان رودان در پایان بیان داشت : مالاریا یک بیماری تهدیدکننده حیات و در عین حال قابل پیشگیری و درمان است که انتقال آن با پشه صورت می گیرد و باعث حملات عود کننده و گاهی اوقات باعث مرگ افراد نیز شده است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.