علیرضا قزوه می‌گوید: جلسه شعرخوانی شاعران در حضور رهبر معظم انقلاب که شب نیمه ماه رمضان برگزار می‌شود بزرگ‌ترین اتفاق سال برای ادبیات امروز ایران و مانند شب قدر برای شاعران است.

علیرضا قزوه در گفت‌وگو با قدس: شب نیمه ماه مبارک رمضان برای شاعران مانند شب قدر است
علیرضا قزوه در دیدار شعرا با رهبر معظم انقلاب

شاعر نام‌آشنای انقلاب اسلامی که سال‌ها اجرای این مراسم را بر عهده داشت و چند سالی است به‌همراه مرتضی امیری‌اسفندقه به‌طور مشترک مسئولیت برگزاری این نشست را بر عهده دارد، در گفت‌وگو با قدس اظهار می‌دارد: پس از چند سال تعطیلی مراسم شعرخوانی شاعران در حضور رهبر معظم انقلاب به‌علت شیوع کرونا، امسال برای نخستین بار این مراسم در حسینیه امام‌خمینی(ره) در بیت رهبر معظم انقلاب با حضور تعداد بیشتری از شاعران برگزار شد؛ فضای حسینیه در مقایسه با فضایی که پیش‌تر دیدار شاعران در آن برگزار می‌شد، بزرگ‌تر است و بنابراین میزبانی جمع کثیری از شاعران در آن امکان‌پذیر است. وی می‌افزاید: امسال این برنامه بیش از پنج ساعت به‌طول انجامید و حدود چهل نفر از شاعران جوان و پیشکسوت معاصر به‌علاوه شاعران قومیت‌های مختلف ایران از سیستان و لرستان و... و نیز شاعرانی از کشورهای لبنان و هندوستان و پاکستان و... شعر خواندند.  علیرضا قزوه با تأکید بر اینکه کمیت و کیفیت شعرخوانی‌ها امسال بهتر از سال‌های گذشته بود، ادامه می‌دهد: توجه شاعران به مسائل روز از جمله مسائل مربوط به زن، مادر، خانواده، حجاب، ستایش شهیدان سلیمانی و فخری‌زاده و... جالب توجه بود.

وی تصریح می‌کند: جلسه شعرخوانی شاعران در حضور رهبر معظم انقلاب بزرگ‌ترین اتفاق ادبی سال است؛ من در بیتی درباره این مراسم چنین سروده‌ام که «شد شب قدر شعرا نیمه ماه رمضان» زیرا این جلسه مانند شب قدر برای شاعران عزیز است و برنامه‌ای با شکوه در تراز انقلاب اسلامی به‌شمار می‌آید.

قزوه در پایان سخنان خود خاطرنشان می‌کند: مهم‌ترین درسی که مسئولان فرهنگی می‌توانند از این جلسه بگیرند این است که بدانند طبق تأکید رهبر معظم انقلاب شعر بر همه هنرهای دیگر ترجیح دارد و حضرت‌آقا برای هیچ کدام از جلساتشان به این اندازه وقت نمی‌گذارند.

برچسب‌ها