مدیر ستاد مردمی دیه اصفهان گفت: به همت خیران خداجوی اصفهان از ابتدای ماه رمضان تا به امروز ۹۸ زندانی جرائم غیرعمد از بند حبس رهایی یافتند.

۹۸ زندانی جرائم غیرعمد در اصفهان آزاد شدند

به گزارش  قدس آنلاین، اسدالله گرجی‌زاده افزود: از ابتدای ماه رمضان با ۲۱ هزار و ۱۶۲ مورد واریزی به حساب‌های ستاد دیه استان اصفهان ، زمینه آزادی ۹۵ زندانی مرد و ۳ محبوس زن گرفتار بابت ارتکاب جرایم غیرعمد ،فراهم شد.

وی با اشاره به افزایش ۷۷ درصدی مشارکت‌های مردمی در نیمه نخست ماه رمضان امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، افزود: ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند اصفهان در ماه نزول قرآن افزون بر برگزاری۳۰ آیین گلریزان تلویزیونی در قاب سیمای استان، با تدارک در برپایی ۴۶ آیین ویژه آزادی در زندان‌ها، مساجد و برخی مجتمع‌های اقتصادی استان تلاش دارند تا تعداد بیشتری از جمعیت یک‌هزار و ۱۳۳ نفره زندانیان موجود در ندامتگاه‌های نصف‌جهان را از بند رهایی بخشند.

مدیر ستاد مردمی دیه اصفهان یادآور شد: اگرچه عمده جلوه مشارکت نیکوکاران در حبس‌زدائی از زندان‌ها در برنامه «یک‌شهر ضیافت» که از مرکز سیمای اصفهان پخش می شود نمود بیشتری دارد اما در بازه زمانی ماه رمضان اتفاقات مبارکی در سطح شهرستان‌ها نیز رقم خورده و برای نمونه در یک آیین معنوی مردم خمینی‌شهر با تعهد ۴۴ میلیارد ریالی خیران زمینه آزادی جمع زیادی از مددجویان نیازمند را فراهم کردند.

 ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند استان اصفهان از رمضان سال ۱۳۸۰ فعالیت خود را آغاز کرد.

زندانیان جرایم غیرعمد شامل محکومان به پرداخت دیه ناشی از تصادف و حوادث کارگاهی، مهریه و نفقه و بدهی‌مالی هستند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.