رییس سازمان حفاظت محیط زیست بر لزوم توجه به موضوع مدیریت یکپارچه جزیره آشوراده و تالاب میانکاله در قالب طرح جامع تاکید کرد.

لزوم تمدید مجوز زیست‌محیطی طرح طبیعت‌گردی آشوراده

جلسه بررسی وضعیت، مشکلات و نحوه اجرای طرح طبیعت‌گردی جزیره آشوراده در پناهگاه حیات وحش میانکاله با حضور علی سلاجقه - معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست - معاونان این سازمان، استانداران استان‌های گلستان و مازندران، مدیران کل حفاظت محیط زیست این دو استان و برخی از نمایندگان مجلس برگزار شد.

در این جلسه، پس از بیان آخرین وضعیت اجرای این طرح و موانع و مشکلات پیش روی آن توسط اعضای حاضر در جلسه، سلاجقه با اشاره به صدور مجوز قبلی طرح طبیعت‌گردی جزیره آشوراده بر لزوم تمدید مجوز زیست‌محیطی این طرح بدون بارگذاری سنگین و هرگونه ساخت و ساز در اراضی ملی تاکید کرد و گفت: این طرح یک طرح ملی است و نباید در خصوص آن به تفکیک استانی سخن گفت. 

وی افزود: موضوع مدیریت یکپارچه جزیره آشوراده و تالاب میانکاله می‌بایست در قالب طرح جامع مورد توجه قرار گیرد و مدیران کل استان‌های گلستان و مازندران بر اساس دستورالعمل‌های سازمان و رعایت شاخص های زیست محیطی عمل کنند.

معاون رییس جمهوری خواستار رفع سریع موانع از جمله تکمیل مجوز کمیته طبیعت‌گردی و تعیین تکلیف مجری ذیصلاح طرح طبیعت‌گردی گسترده در آشوراده شد.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه با اشاره به عملکرد صندوق ملی محیط زیست تصریح کرد: صندوق ملی محیط زیست می‌بایست طرح‌های محیط زیستی در استان‌های مختلف را حمایت کند و ظرفیت‌های خوبی برای ورود به این طرح دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، سلاجقه در پایان گفت: در طرح طبیعت‌گردی، اصل مسلم حفظ تالاب میانکاله و خلیج گرگان است که سرمایه ملی به حساب می آیند و اگر خدای ناکرده از بین بروند، این طرح و همه طرح‌های مشابه موضوعیت نخواهند داشت.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.