رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خواف گفت: ابراهیم زنگنه پژوهشگر و نویسنده شاخص این شهرستان و صاحب تالیفات بسیار در زمینه های فرهنگی و اجتماعی روز جمعه دار فانی را وداع گفت.

نویسنده شاخص شهرستان خواف دارفانی را وداع گفت

به گزارش قدس خراسان، به نقل از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خواف، عبدالحکیم مشورتی اظهار کرد: مرحوم زنگنه همواره عمل درست، راستی و حقیقت را بهترین آموزه برای جوانان امروز توصیف می کرد.

وی اظهار داشت: از این نویسنده و پژوهشگر شاخص منطقه، در کنار فعالیتهای فرهنگی و اجتماعی بیش از ۵۰ اثر ادبی به یادگار مانده که از مهمترین آنها می توان به تاریخ رجال شرق خراسان، جغرافیای تاریخی خراسان و زوزن بصره کوچک و غیره اشاره کرد.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد خواف افزود: مرحوم زنگنه بدون شک از پرکارترین پژوهشگران منطقه بود و بیش از ۶۰ سال عمرش را در راه اعتلای فرهنگی ادب این منطقه صرف کرد.

مرحوم ابراهیم زنگنه فرزند غلام حسین محقق و پژوهشگر پرکار خراسانی، پیشگام در امر معرفی و شناساندن پیشینه تاریخی خواف و دومین کسی است که بعد از محمد رضا خسروی نویسندۀ کتاب جغرافیای تاریخی ولایت زاوه ، تحقیقات گسترده ای پیرامون خواف و گذشته و مشاهیر و بزرگان آن انجام داده است.
مرحوم زنگنه در سوم تیرماه سال ۱۳۱۴ در خانواده ای متوسط در روستای قاسم آباد و مرکز فعلی بخش جلگه زوزن چشم به جهان گشود و روز جمعه ۲۵ فروردین ماه دارفانی را وداع گفت.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.