محمد زارع، انیمیشن‌ساز معتقد است مشکلات در حوزه انیمیشن زیاد است، بحث کمبود بودجه و سرمایه‌گذاری جدی است و باعث همکاری انیماتورها با شرکت‌های خارجی یا مهاجرت آنها شده است.

اغلب انیماتورها یا برای شرکت‌های خارجی کار کرده، یا مهاجرت می‌کنند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی، محمد زارع، انیمیشن‌ساز، درباره تازه‌ترین فعالیت خود گفت: این‌روزها مشغول نگارش فیلمنامه‌ای برای ساخت یک انیمیشن کوتاه هستم. باید بگویم که انیمشین‌های من در فضای دارک-فانتزی روایت می‌شود و سعی می‌کنم این فضا را در انیمیشن‌های آینده‌ام نیز داشته باشم. برای مثال مستند «نقطه» بر اساس تصوری از آینده شکل گرفت.

او ادامه داد: خوشبختانه در جشنواره‌های متفاوت جهانی مستند «نقطه» توانست توجهات را به خود جلب کند و موفق به دریافت جوایزی چون جایزه «اژدهای چین» در «کنفرانس علمی تولیدات علمی و آموزشی چین»٫ جایزه «بهترین انیمیشن» جشنواره «اپیک» آمریکا، جایزه ویژه هیات داوران در جشنواره «دیستوپیا» ترکیه و همچنین این انیمیشن منتخب بیش از ۴۰ جشنواره ملی و بین‌المللی شده است.

زارع درباره مشکلات ساخت انیمیشن در کشور ایران گفت: مشکلات در حوزه انیمیشن زیاد است. برای مثال بحث کمبود بودجه و سرمایه‌گذار برای ساخت آثار را داریم. متاسفانه این‌روزها بیشتر انیماتورها یا مهاجرت می‌کنند یا به‌صورت فری‌لنس برای شرکت‌های خارجی مشغول به کار هستند.

این انیمیشن‌ساز درباره بحث اکران آثار انیمیشن گفت: انیمیشن‌های کوتاه معمولا اکران عمومی ندارند و محل نمایش آن‌ها در جشنواره‌های متفاوت است. البته گروه «هنر و تجربه» در جهت نمایش آثار انیمیشن حمایت‌هایی را انجام داد. اما استقبال مردم از آثار انیمیشن به‌دلیل شناخت اندکی که از این حوزه دارند کم است. حوزه انیمیشن نیازمند توجه نهادهای حمایت‌کننده و تبلیغات شهری گسترده است. یعنی به همان‌صورتی که آثار بلند سینمایی داستانی حمایت می‌شوند، آثار انیمیشن نیز نیازمند حمایت هستند. اما متاسفانه این‌روزها انیمیشن در اولویت چندم اهمیت قرار گرفته است. درحالی‌ که حوزه انیمیشن گستره تاثیرگذاری بالایی دارد.

او ادامه داد: به‌خصوص در حوزه انیمیشن‌های کودک و نوجوان باید سرمایه‌گذاری گسترده‌تری اتفاق بیفتد. متاسفانه این‌روزها تولید بسیار کم شده و مشکلات اقتصادی و تورم دامن‌گیر این حوزه نیز شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.