ساری- ایرنا- مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران از تسریع در صدور مجوز آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای به عنوان اصلی‌ترین عامل در برچیده شدن بازار خرید و فروش میلیاردری مجوز آموزشگاه‌ها در این استان نام برد .

تب داغ خرید و فروش میلیاردی مجوز آموزشگاه‌های در مازندران برچیده شد

به گزارش قدس آنلاین، سیدحسین درویشی افزود: در حال حاضر سه روز مدت زمان ثبت و صدور مجوز آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای در مازندران است که پیش از این مدت زمان صدور این مجوزها تا چند ماه زمان می برد.

وی ادامه داد : تاخیر در صدور مجوز باعث شده بود تا متقاضیانی که به‌دنبال دسترسی زودتر به تقاضاهای خود بودند از افراد فاقد توانایی انجام کار مبادرت به خرید مجوز کنند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران اظهار داشت: در این میان افرادی نیز بودند که به‌دلایلی برای مجوز صادره دست به اقدام برای راه اندازی آموزشگاه نزدند و این ۲ موضوع در کنار هم باعث به‌وجود آمدن بازار خرید و فروش این مجوزها شده بود.

وی گفت: این مسائل باعث شده بود این مجوزها در مازندران تا قیمت پنج تا ۶ میلیارد ریال به متقاضیان فروخته شد.

تب داغ خرید و فروش میلیاردی مجوز آموزشگاه‌های در مازندران برچیده شد

درویشی افزود: در روند ایجاد آموزشگاه های فنی و حرفه ای، اداره کل آموزش فنی و حرفه های حق مداخله گری در بارگذاری مدارک و اسناد را ندارد و این مراحل توسط خودِ متقاضی انجام می شود اما در چگونگی واگذاری و انجام آن این اداره کل نقش دارد و ضمن بررسی اهلیت افراد از نظر صلاحیت‌های حرفه‌ای، میزان برخورداری از آموزش ها، توانایی در زمینه امکانات و تجهیزات مورد نیاز برای راه اندازی رشته های فنی و حرفه ای مورد بررسی قرار می گیرد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران ادامه داد: پس از اصلاح آیین نامه ها و بخشنامه های سازمان فنی و حرفه ای کشور، اکنون صدور مجوزها و اعطای آن کوتاه شده است و متقاضیان در مدت سه روز پس از ثبت درخواست و بارگذاری مدارک در سامانه مورد نظر و تایید کارشناسان مجوز آنها از سوی اداره کل فنی و حرفه ای مازندران صادر می‌شود.

درویشی، تسریع در روند انجام این مراحل را زمینه ساز آن دانست که دیگر بازار خرید و فروش مجوز آموزشگاه های آزاد در مازندران وجود نداشته باشد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران از صدور بیش از یک هزار مجوز آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای در این استان در یکسال اخیر خبر داد و گفت: ورود سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی به فنی و حرفه ای استان از ثمرات راه اندازی این آموزشگاه ها است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.