فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق گفت: امروز ارتش با دریافت تدابیر مقام معظم رهبری توانسته است بعنوان یک نیروی مقتدر در منطقه باشد.

ارتش جمهوری اسلامی ایران با تدابیر رهبری به عنوان یک نیروی مقتدر در منطقه است

به گزارش قدس خراسان، یعقوبعلی نظری، استاندار خراسان رضوی صبح امروز در مراسم رژه روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در مشهد مقدس اظهار کرد: در ابعاد مختلف برای حفظ موجودیت خودمان برای تحقق آرمان‌ها نیاز به قدرت داریم بدون تولید قدرت امکان ندارد ما قادر باشیم از موجودیت خودمان دفاع کنیم و آرمان‌ها محقق نمی‌شود.

استاندار خراسان رضوی بیان کرد: در نهضت امام مهم‌ترین شعار استقلال آزادی و جمهوری اسلامی بود و برای حفظ این کشور و ملت  و هویت حقیقی در برابر دشمنان نیاز به قدرت داریم.

وی گفت: دشمنان ما را در هر لحظه مورد هدف قرار می‌دهند و برای حفظ کشور و ملت نیاز به زیر ساخت اساسی به نام امنیت داریم و امنیت محصول قدرت است و امروز با جهت گیری‌های دقیق معنوی و تولید توانمندی‌های دفاعی شاهد امنیت پایدار هستیم و این مرهون تلاش همه دستگاه‌ها و مردم در تمام عرصه‌ها است.

نظری بیان کرد: امروز با وجود همه مولفه‌های قدرت و تجمیع آن‌ها با هدایت هوشمندانه رهبر معظم انفلاب، ایران در جایگاه ویژه در منطقه قرار گرفته است.

ارتش جمهوری اسلامی ایران با تدابیر رهبری به عنوان یک نیروی مقدر در منطقه است

در ادامه این مراسم امیر سرتیپ رضا آذریان اظهار کرد: امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران با توکل به خداوند متعال و با دریافت منویات مقام معظم رهبری و تدابیر و راهبردهای ایشان توانسته به عنوان یک نیروی نظامی در منطقه آماده انجام ماموریت باشد. این قدرت نمایی و این قدرت نظامی را همه نیروهای مسلح ما دارند.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق افزود: بهینه سازی تانک‌های T۷۲, توپ‌های ۱۵۵ میلیمتری، نفربرهای بی تی آر و براق از جمله توانمندی‌های جوانان متخصص نیروی زمینی ارتش است که امروز به نمایش درآمده است.

وی در ادامه بیان کرد: امروز روزی است که حضرت امام (ره) بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و بعد از جریاناتی که در تقویم و تاریخ بعد از پیروزی انقلاب نوشته شده و برای نقش بر آب کردن نقشه‌های تجزیه طلبان و کسانی که دوستدار ارتش نبودند، در ۲۸ فروردین ماه سال ۱۳۵۸، ۲۹ فروردین را روز ارتش اعلام و به مردم عزیز ابلاغ کردند.

آذریان ادامه داد: ارتش جمهوری اسلامی ایران براساس فرمانی که حضرت امام (ره) دادند، یک ارتش انقلابی در کنار سایر نیروهای مسلح، حافظ انقلاب، کشور و دستاوردهای انقلاب اسلامی بوده و هست. امروز ما اینجا جمع شدیم تا یک بار دیگر پشتیبانی خود را از آرمان‌های امام و رهبری اعلام کنیم و بر خودمان ببالیم که امروز روز تولد ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق گفت: آسمان مشهد امروز شاهد بالگرد کبری بود که مجهز به سیستم دید در شب و افزایش برد موشک از ۲ کیلومتر به ۲۰ کیلومتر است.

وی اظهار کرد: ارتش در قبل از پیروزی انقلاب و در راه تثبیت انقلاب در کنار مردم و در کنار امام و رهبری بود و اقدامات بسیار بزرگی را انجام دادند. سربازان فداکار ارتش در تمام جریانات انقلاب و دوران دفاع مقدس همچنان حافظ امنیت کشور و مرزهای جمهوری اسلامی ایران در کنار سایر نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران بوده و خواهد بود.

آذریان گفت: امروز جمع شدیم تا روز ارتش را جشن بگیریم، ارتش قبل از انقلاب در کنار مردم و رهبری بود و در تمام دوران پس از انقلاب همچنان حافظ امنیت کشور در مرزها بوده، هست و خواهد بود.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق افزود: امروز در مرزهای شرقی کشور در تمام ابعاد تجهیزات و تسلیحات، در برد الکترونیکی و اپتیکی به روز هستیم و جای نگرانی برای هیچ کدام از هموطنان ما در منطقه شرق کشور نیست.

وی بیان کرد: امروز ارتش در این منطقه همراه با مرزبانان، شرایط بسیار خوبی را رقم زده و با تجهیزات و تسلیحات نظامی ماموریت خود را انجام می دهد و در همه ابعاد تجهیزات ما به روز است و دورتر از مرزها را رصد می کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.