۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۳
کد خبر: 866657

قهرمان وزنه‌برداری جهان با اشاره به اینکه حذفش از لیست اعزامی به المپیک توکیو هدفمند بود، گفت: در سال ۱۴۰۰ اتفاقاتی رخ داد که در اوج آمادگی نتوانستم به المپیک توکیو بروم.

افشای راز حذف سهراب مرادی از المپیک توکیو

سهراب مرادی در حاشیه رکوردگیری تیم ملی وزنه‌برداری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برگزاری رکوردگیری از سوی کادر فنی پیش از اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا برای من بسیار مفید بود زیرا بعد از ۲ سال به روی تخته رفتم. به ۸۰ درصد آمادگی رسیده‌ام و باید تلاش کنم تا بتوانم به نهایت آمادگی برسم. باید به شرایط موجود عادت کنم چون به یک‌باره نمی‌توانم مانند گذشته وزنه بزنم. در مسابقات قهرمانی آسیا نیز نهایت تلاش خود را برای ثبت بهترین وزنه به کار خواهم گرفت. در یک سال گذشته تمرین در صبح و بعدازظهر نداشتم اما روند آمادگی من در یک ماه گذشته و در تمرینات تیم ملی مثبت است.

دارنده مدال طلای المپیک ۲۰۱۶ ریو ادامه داد: با وجود آنکه آمادگی کامل ندارم، اما برای حضور در المپیک ۲۰۲۴ پاریس مجبورم در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت کنم. همچنین باید در مسابقات جهانی ۲۰۲۳ عربستان حضور داشته باشم و با ثبت بهترین رکورد در جمع ۱۰ نفر برتر وزن ۱۰۲ کیلوگرم قرار بگیرم. رقیبان بسیار خوبی در ایران و جهان دارم. لسمن پارادز بحرینی، فارس الباخ قطری و یک وزنه‌بردار از ارمنستان از جمله رقیبان من هستند. در ایران نیز رضا دهدار به عنوان نایب قهرمان در دسته ۱۰۲ کیلوگرم بسیار خوب کار می‌کند. البته هنوز خبر دقیقی از حضور احتمالی روسلان نورالدین‌اف در دسته ۱۰۲ کیلوگرم منتشر نشده است.

رکوردار مجموع دسته ۹۶ کیلوگرم جهان با بیان اینکه بازگشتم به رکوردهای قبلی کار راحتی نیست، افزود: شاید برخی انتظار داشته باشند همان سهراب مرادی با رکوردهای شکنی‌های پیاپی باشم اما سنم بالا رفته و اگر بتوانم همان وزنه‌های چند سال پیش را مهار کنم مدال خواهم گرفت. کار راحتی نیست و بعد از مصدومیت و یک سری حواشی ناشی از المپیک ۲۰۲۰ توکیو به رقابت برگشتم. با شرایط کنونی نمی‌توانم وزنه‌های سنگین را مهار کنم اما تلاش دارم تا با کمک مربیان و فدراسیون به مرز آمادگی برسم.

مرادی این را هم گفت: هنوز ترسم از مصدومیت مجدد برطرف نشده و باید به مرور زمان و تمرینات مستمر از شرایط سخت دوران مصدومیت عبور کنم. یک مرتبه در آلمان جراحی کردم و به مسابقات برگشتم اما کادر فنی و مدیران سابق فدراسیون نتوانستند بدنم را مدیریت کنند. در سال ۲۰۲۱ که المپیک توکیو برگزار شد شرایط بسیار خوبی داشتم اما بدنم را خراب کردند و حواشی را گردن من انداختند. نمی‌دانم چرا زمانی مدالی که کسب کردم برای فدراسیون بود اما مصدومیت برای خودم است. داستان‌هایی پیش آوردند که اعلام کنند من نتوانستم، نخواستم، نرسیدم و خودم مقصر بودم.

قهرمان جهان با گلایه از مسوولان پیشین فدارسیون گفت: داستان‌های زیادی طرح شد و برخی گفتند که عرصه را برای قهرمانی فارس الباخ قطری خالی کردند، اما مهم نبود زیرا من به بدن خودم اعتماد داشتم و می‌دانستم در چه شرایطی هستم. با تمرینات سخت و وحشتناک نتوانستند من را به مسابقات برسانند. اعزامم به کلمبیا اصلا درست نبود زیرا من سهمیه کسب کرده بودم. وقتی من وزن کم کردم و به ازبکستان رفتم ۱۰ روز بعد نیز به کلمبیا اعزام شدم و اتفاقی رخ داد که همه دیدند.

مرادی در خصوص اردوهای تیم ملی نیز گفت: اکنون شرایط اردوها بسیار خوب و در آکادمی همه امکانات فراهم است و همه چیز آرام و بی‌حاشیه است. مربیان رعایت سنم را می‌کنند. شرایط برای رساندن من به مرز آمادگی فراهم شده و امیدوارم بتوانم از این فرصت استفاده کنم.

پیکارهای قهرمانی وزنه‌برداری آسیا به عنوان یکی از مراحل گزینشی المپیک ۲۰۲۴ پاریس روزهای ۱۳ تا ۲۳ اردیبهشت در جین‌جو کره‌جنوبی برگزار می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.