مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: مرگ و میر ناشی از تب کریمه کنگو طی پنج سال اخیر در جمعیت حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد به صفر رسیده است.

مرگ و میر ناشی از تب کریمه کنگو در خراسان رضوی به صفر رسیده است

به گزارش قدس خراسان به نقل از پایگاه خبری دانشگاه علوم پزشکی مشهد، ناصر امینی اظهارکرد: این بیماری در کشور و خراسان رضوی شایع است و در رسته بیماری های کشنده قرار دارد.

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: به طور معمول ابتدای اردیبشهت هر سال، بیماری تب کریمه کنگو امکان شیوع پیدا می کند که در صورت گستردگی آن ۱۵ تا ۳۰ درصد مبتلایان جان خود را از دست خواهند داد.

 وی گفت: علائم بیماری تب کریمه کنگو شامل تب، سردرد، ضعف، درد عضلانی سرگیجه، سرفه و گلودرد بوده و تظاهرات آن نیز خونریزی دهنده است.

امینی در خصوص اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از ابتلا به تب کریمه کنگو افزود: محل نگهداری دام باید از محل زندگی انسان جدا باشد، ضمن این که بررسی گله حیوانات اهلی به صورت دوره ای به منظور احتمال آلودگی با کنه باید بررسی شود و در صورت مشاهده کنه برروی دام نباید با دست کنه را از حیوان جدا کرد.

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های دانشگاه علوم پزشکی مشهد اضافه کرد: همچنین از دیگر موارد بسیار مهم در این خصوص لزوم کشتار دام‌ها فقط در کشتارگاه و عدم ذبح دام در معابر و منازل است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.