وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: سال گذشته تقریبا همه مطالبات دانشگاهها پرداخت شد و همچنین با پیگیری هایی که از مجلس کردیم، مبالغی برای برخی دانشگاهها در نظر گرفته شد.

وزیر علوم: مطالبات معوقه دانشگاه ها پرداخت شد

به گزارش قدس آنلاین، محمد زلفی گل روز چهارشنبه در جلسه روسای دانشگاههای آذربایجان غربی افزود: به طور مثال ۲۳ میلیارد تومان مازاد بر بودجه برای دانشگاه ارومیه در نظر گرفته شده است.

وی تاکید کرد: مقام معظم رهبری به حفظ رتبه علمی کشور حساسیت دارند و باید تلاش کنیم شتاب علمی خود را از دست ندهیمو باید توجه داشته باشیم که اگر دیر بجنبیم، جایگاه خود را از دست می دهیم.

وی با قدردانی از استاندار آذربایجان غربی به دلیل انتخاب درصد بالایی از اساتید دانشگاهی به عنوان مدیر اضافه کرد: این اعتماد به جامعه دانشگاهی جای سپاس دارد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به توجه بر معیشت همکاران دانشگاهی تاکید کرد و ادامه داد: با توجه به شرایط در مناسبت ها و مراسم مذهبی مختلف نسبت به معیشت یاوران علمی توجه شده و بسته های رفاهی برای آنان فراهم شود و مقداری سخاوتمندانه عمل شود.

زلفی‌گل به شیوه نامه پژوهانه اشاره کرد و گفت: امسال به ۶ هزار نفر از اعضای هیات علمی دانشگاهها پژوهانه پرداخت کردیم و همچنین به اعضای هیات علمی پنج سال گذشته نیز پرداخت شده است.

وی با تاکید بر آموزش اساتیدی که در دانشگاهها استخدام می شوند، اظهار کرد: اساتیدی که در دانشگاهها استخدام می شوند، باید دوره تربیت معلمی و استادی را گذرانده و شیوه تعامل با دانشجو را یاد بگیرند و بدانند دانشجوی آقا و خانم از چه ویژگی‌هایی برخوردار است.

وی افزود: همان‌طور که پزشکی یک تخصص است معلمی هم تخصص است و دراین راستا باید برگزاری دوره ها و کارگاههای آموزشی در اولویت قرار گیرد.

وی ادامه داد: حتی به دانشجویان جدیدالورود نیز آموزش های لازم در خصوص فرهنگ حجاب و عفاف، سمن ها، انجمن ها و اینکه چه نکاتی را باید رعایت کنند، داده شود.

وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری توجه به آموزش های مهارتی را مورد تاکید قرارداد و گفت: این مهم باید مورد توجه قرار گیرد و طبق برنامه توسعه ششم ۳۰ درصد آموزش کشور باید مهارتی می شد در حالی که اینچنین نیست.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.