رئیس مجلس نمایندگان آمریکا با حضور در پارلمان رژیم صهیونیستی هشدار داد، نباید به پکن اجازه داده شود فناوری آمریکا را به سرقت ببرد.

مک‌کارتی در کنست: چین تهدیدی برای نوآوری مشترک آمریکا-اسرائیل است

به گزارش قدس آنلاین؛ به نقل از خبرگزاری فلسطینی "معا"، کوین مک‌کارتی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در سخنرانی که عصر دوشنبه در جلسه عمومی کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) داشت، درباره چین هشدار داد و گفت، چین تهدیدی برای نوآوری مشترک آمریکا-"اسرائیل" محسوب می‌شود و نباید به پکن اجازه دهیم فناوری ما را به سرقت ببرد.

مک‌کارتی در این سخنرانی در ادامه نیز گفت: روند جدیدی وجود دارد که بر سرمایه‌گذاری‌های خارجی نظارت دارد و من خوشحال هستم که "اسرائیل" موضوع سرمایه‌گذاری را بررسی می‌کند.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا افزود: از "اسرائیل" می‌خواهم سرمایه‌گذاری‌های چین را که در سال ۲۰۱۹ امضا کرده، بررسی کرده و از آنها اطلاع یابد.

او درباره طرح کابینه رژیم صهیونیستی برای تضعیف دستگاه قضایی نیز گفت: "اسرائیل" می‌تواند آنچه را برایش مناسب است، تصویب کند، دموکراسی به اصول و تعادل نیاز دارد. در تمامی مذاکرات‌مان در اسرائیل متوجه شدیم که تمایلی به رسیدن به یک راه‌حل میانه وجود دارد و ما منتظریم ببینیم شما مشکلات‌ خودتان را حل می‌کنید.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در ادامه مدعی شد، "با وجود تهدیدهایی که علیه شما وجود دارد، شما یک دموکراسی شکوفا هستید و آمریکا به ارتباط جدایی ناپذیر خود با اسرائیل افتخار می‌کند".

مک‌کارتی در بخش دیگری از سخنان خود در کنست گفت: تا زمانی که من رئیس مجلس نمایندگان هستم، آمریکا به تامین مالی کامل خود از پشتیبانی‌های امنیتی "اسرئیل" ادامه خواهد داد.

گفتنی است لایحه هزینه‌ها در آمریکا شامل اختصاص مبلغ ۳.۳ میلیارد دلار به پشتیبانی‌های امنیتی از رژیم صهیونیستی در سال مالی جدید است.

او در ادامه نیز تاکید کرد: کنگره آماده همکاری با "اسرائیل" برای توسعه توافق‌های موسوم به توافقنامه‌های ابراهیم است.

همچنین از سوی دیگر، در مقابل انتقاد شدید اعضای راست افراطی حزب جمهوری‌خواه از کمک‌های آمریکا به اوکراین، رئیس مجلس نمایندگان این کشور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری روسیه در قدس اشغالی، ضمن تاکید بر حمایت گسترده خود از کمک‌رسانی به اوکراین در جنگ با روسیه، افزایش کمک‌ها به کشور را خواستار شد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا نیز که بیشترین شانس را برای نامزدی دوباره در انتخابات ریاست جمهوری این کشور در سال ۲۰۲۴ به نمایندگی از حزب جمهوری‌خواه دارد، از تلاش‌های واشنگتن برای کمک به اوکراین انتقاد کرد.

او در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری روسیه درباره اینکه آیا آمریکا کمک‌های خود به اوکراین را متوقف خواهد کرد یا نه، گفت: من حامی اوکراین هستم و کمک به این کشور را تایید می‌کنم، البته کاری که کشور شما با اوکراین کرده و نیز کشته شدن کودکانتان را تایید نمی‌کنم، شما باید عقب‌نشینی کنید و ما به این حمایت ادامه خواهیم داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.