مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی گفت: در سطح استان مرکزی در فاز اول ۶۷ روستا و در فاز دوم ۱۱۵ روستا زیر پوشش جهاد آبرسانی قرار می‌گیرند که با این طرح، شاخص بهره مندی آب شرب در استان از ۸۵ درصد به ۸۹ درصد افزایش خواهد یافت.

بهره‌مندی ۱۸۲ روستا از طرح جهاد آبرسانی در استان مرکزی

به گزارش قدس آنلاین، حشمت اله عباسی اظهار کرد: شرکت آب و فاضلاب استان مجموعا در ۱۲ شهرستان، ۳۴ شهر و ۸۶۳ روستاها خدمات خود را در توزیع آب شرب و جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب انجام می‌دهد.

وی شاخص بهره مندی از آب شرب سالم در استان مرکزی را ۸۵ درصد اعلام و اظهار کرد: هم اکنون ۷۳ درصد از جمعیت شهری کل استان تحت پوشش شبکه جمع آوری فاضلاب هستند که میانگین این رقم در کشور  ۵۳ درصد است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی با اشاره به اجرای طرح جهاد آبرسانی در استان مرکزی بیان داشت: طرح جهاد آبرسانی به روستاهای استان در قالب ۶۷ پروژه با اعتباری بالغ بر ۲۳۵ میلیارد تومان در روستاهای شهرستان‌های خمین، شازند، کمیجان، خنداب به اجرا در آمده است.

عباسی گفت: در سطح کشور ۲۰ هزار روستا و در استان مرکزی در فاز اول ۶۷ روستا و در فاز دوم ۱۱۵ روستا زیر پوشش جهاد آبرسانی قرار می‌گیرند که با این طرح، شاخص بهره مندی آب شرب در استان از ۸۵ درصد به ۸۹ درصد افزایش خواهد یافت.

به گفته وی با اقدامات جهادی صورت گرفته در سال گذشته شاهد کاهش روستاهای دارای تنش آبی از۱۵۷ روستا به ۱۰۳روستا بودیم.

وی طرح آبرسانی به ۳۰ روستای شهرستان شازند از سد کمال صالح و  جذب ۶۰۰ میلیارد ریال مشارکت خیرین در راستای   آبرسانی به مناطق کم برخوردار را از دیگر در دست اجرای این شرکت برشمرد.

 به همت شرکت آب و فاضلاب، رینگ شمالی آبرسانی شهر اراک تکمیل و بخش اعظم رینگ جنوبی شهر نیز تکمیل شده و در شهریور امسال به پایان خواهد رسید.

 پروژه آبرسانی به شهر تفرش و روستاهای مسیر از چشمه هفتیان با اعتبار هزینه شده ۵۰۰ میلیارد تومان نیز به پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی رسیده است، پروژه خط انتقال آب به شهر ساوه از سد کوچری نیز به طول ۱۳۰ کیلومتر نیز در دست اجراست که کمتر از۱۰۰ کیلومتر باقی مانده است.

همچنین پروژه تصفیه‌خانه شهر خمین با ظرفیت ۷۳۰۰ متر مکعب در شبانه روز به پیشرفت ۹۰ درصدی و تصفیه خانه شازند و آستانه با ظرفیت ۷۲۰۰ متر مکعب به پیشرفت فیزیکی ۴۵ درصدی رسیده است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.