رئیس اداره اطلاعات نظامی دولت نجات ملی یمن وابسته به جنبش انصارالله در دیدار با مشاور نظامی نماینده سازمان ملل در این کشور ضمن انتقاد از مانع‌تراشی متجاوزان برای دستیابی به صلح بر آمادگی صنعا برای تحقق این هدف تاکید کرد.

صنعا: هم برای صلح و هم برای بدترین احتمالات آماده‌ایم

به گزارش قدس آنلاین؛ به نقل از شبکه المسیره، سرلشکر عبدالله یحیی الحاکم، رئیس اداره اطلاعات نظامی دولت نجات ملی یمن با «آنتونی هیوارد»، مشاور نظامی نماینده سازمان ملل در یمن دیدار کرد.

الحاکم و هیوارد مسائل و موضوعات مرتبط با آتش بس و راه‌های برقراری صلح در یمن را مورد بحث و بررسی قرار داد.

الحاکم در این دیدار به هیوارد اعلام کرد که دولت یمن برای صلح و همچنین برای بدترین احتمالات آماده است.

وی بر عزم رهبری انقلابی، سیاسی و نظامی یمن برای دستیابی به صلحی عادلانه و شرافتمندانه که وحدت، استقلال، عزت و شرافت یمن را حفظ می‌کند، تاکید کرد.

الحاکم در ادامه با بیان اینکه طرف مقابل در روند برقراری صلح و گام‌های اجرایی و تحقق آن در واقعیت سنگ اندازی می‌کند، خاطرنشان کرد: اقدامات پنهان طرف مقابل (شورای ریاستی یمن وابسته به عربستان) در عرصه سیاسی و دیپلماتیک، محاصره، گرسنگی و موضع گیری‌های جدید آن، واضح است و با دقت نظارت می‌شود.

وی تاکید کرد: به همان اندازه که برای صلح آماده هستیم، برای بدترین احتمالات نیز آماده هستیم و مزدوران از آتش بس سوء استفاده کرده و به وضوح در حال سر و سامان دادن خود در جبهه‌های شرق و جنوب هستند.

این مقام یمنی در ادامه بر اهمیت الزام طرف مقابل به رفع هرج و مرج ایجاد شده در منطقه ساحل، عدن و به طور کلی جنوب یمن و همچنین لزوم تقویت اعتماد به آتش بس از سوی طرف مقابل، باز کردن جاده‌ها، رسیدگی به پرونده‌های انسانی و آزادی اسرا بر اساس اصل همه در برابر همه تاکید کرد.

مشاور نظامی نماینده سازمان ملل نیز در این دیدار با اشاره به تلاش‌ها برای دستیابی به صلح و یافتن راه حل و تحقق آتش بس، بر ادامه تلاش تا رسیدن به مسیر صحیح برای رفع موانع در مسیر برقراری صلح در یمن تاکید کرد.

وی با ستودن پیشرفت‌های صورت گرفته در زمینه آزادی اسرا، اعلام کرد: جلساتی در آینده برای آزادی اسرای باقی مانده برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.