مدیرکل هواشناسی استان قزوین از صدور هشدار نارنجی برای استان خبر داد و بر جدی گرفتن هشدارهای لازم تاکید کرد.

اعلام هشدار سطح نارنجی هواشناسی قزوین/ مردم از تردد در مسیل ها پرهیز کنند

به گزارش قدس آنلاین یوسف شیخ الملوکی اظهار کرد: برای روز یکشنبه تا چهارشنبه این هفته هشدار زرد صادر کرده بودیم که امروز با توجه به افزایش شاخص های ناپایداری دمای هوا، هشدار نارنجی صادر شد. 

وی افزود: احتمال دارد که در نقطه ای از استان قزوین، میزان بارش بالا باشد که مقداری از حجم آب مسیل ها یا آبراهه ها بالا رفته و پرآب شود که لازم است مردم و مسئولان تمهیدات لازم را بیندیشند. 

مدیرکل هواشناسی استان قزوین سامانه مورد انتظار را تشدید فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری های محلی دانست و تصریح کرد: نوع مخاطره بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد لحظه ای شدید با احتمال تگرگ و وزش باد نسبتاً شدید تا شدید خواهد بود که از بعد از ظهر فردا سه شنبه ۱۹ اردیبهشت شروع و اواخر وقت چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت پایان می یابد. در پاره ای از مناطق به ویژه ارتفاعات احتمال مخاطرات بیشتر است. 

شیخ الملوکی ادامه داد: با توجه به وضعیت جوی شاهد لغزندگی جاده ها کاهش دید افقی و اختلال در تردد،  آبگرفتگی معابر عمومی و بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه ها و مسیل ها، خسارت به سازه های موقت و سبک و احتمال برخورد صاعقه خواهیم بود. 

وی توصیه کرد: مردم باید احتیاط لازم در رانندگی را رعایت و از اتراق، تردد و توقف در حاشیه رودخانه ها پرهیز کنند. همچنین لازم است از صعود به ارتفاعات و انجام کار در فضای باز به ویژه اماکن و مناطق مرتفع اجتناب و تمهیدات لازم در بخش های کشاورزی راهداری و خدمات شهری اتخاذ شود. 

این مسئول گفت: در صورت تغییرات احتمالی در نقشه های هواشناسی، هشدار جوی بروزرسانی خواهد شد.

شیخ الملوکی خاطرنشان کرد: معمولا در فصل بهار شاخص های ناپایداری اندکی بالا می رود که با بالا رفتن شاخص های ناپایداری احتمال رعد و برق، وزش باد شدید و بارندگی رگباری و حتی تگرگ وجود دارد و در مناطقی از استان، مسیل ها پرآب می شوند.

پایان پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.