معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر از تشکیل مجمع خیران «یاریگران زندگی» در استان‌های مختلف کشور خبر داد.

تشکیل مجمع خیران «یاریگران زندگی» در کشور/ ۳.۵ تن مواد مخدر در سمنان کشف شد

به گزارش قدس انلاین، محمد جمالو، معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر پیش از ظهر امروز در نشست مجمع عمومی و انتخابات هیأت امنا و هیأت مدیره مجمع خیران «یاریگران زندگی» استان سمنان در سالن جلسات یادگار امام (ره) استانداری سمنان اظهار کرد: در یک سال گذشته، این مجامع در حال تشکیل بوده است تا از ظرفیت همه بخش‌ها به دور از بروکراسی اداری به‌منظور ایجاد ارزش برای کشور استفاده کنیم.

وی از استاندار سمنان که در خصوص هدف‌گذاری در حوزه کارآفرینی با نهایت دقت اقدام کرده است، تقدیر کرد و گفت: یاد و خاطره ۴ هزار شهید گلگون‌کفن عرصه مبارزه با مواد مخدر کشور را گرامی می‌داریم.

جعفر معینیان، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان سمنان نیز در این نشست اظهار کرد: ۵۵۰ هزار نفر از جمعیت استان سمنان در بازه سنی ۱۵ تا ۶۴ سالگی هستند که می‌توان گفت در معرض خطر آسیب‌های اجتماعی قرار دارند.

وی تصریح کرد: ۱۲۵ هزار دانش‌آموز و ۵۲ هزار نفر دانشجو در استان سمنان در حال تحصیل هستند و میزان شیوع مواد مخدر در کشور، ۵.۳۹ درصد و در استان ۳.۳۷ درصد است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان سمنان اضافه کرد: شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان توانست در سال ۱۴۰۱ با اقدامات صورت‌گرفته، رتبه اول کشور را با امتیاز ۹۹.۲۲ به خود اختصاص دهد.

معینیان ادامه داد: بالغ بر سه هزار و ۵۰۰ کیلوگرم مواد مخدر در استان سمنان در سال ۱۴۰۱ کشف و تعداد ۲۹۰۰ قاچاقچی، خرده‌فروش و معتاد دستگیر شدند.

وی تصریح کرد: در سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۶۳۰ نفر از معتادان متجاهر در استان سمنان جمع‌آوری، پذیرش و درمان شدند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان سمنان ادامه داد: همچنین ۴۵۰ هزار نفر ساعت برنامه پیشگیری در محیط خانواده، کار، محلات و شهری در استان برگزار شد.

معینیان بیان کرد: اشتغال بهبودیافتگان که زنجیره و چرخه بازتوانی معتادان را تکمیل می‌کند، رویکرد اصلی ما در حوزه یاریگران زندگی است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.