سهم بانوان در نوشتن کتاب‌هایی با خاطرات شهدا و ایثارگران در سال‌های اخیر رو به فزونی است و حالا قرار است کتاب‌های سه بانوی نویسنده در غرفه انتشارات روایت فتح سی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب رونمایی شود.

آثار سه بانوی نویسنده در حوزه شهادت در نمایشگاه کتاب رونمایی می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، در سه سال گذشت سهم بانوان نویسنده در نگارش کتاب‌های روایت فتح بسیار ویژه و قابل‌تحسین است؛ به‌گونه‌ای که هر سه اثری که قرار است در ایام برگزاری نمایشگاه رونمایی شوند به قلم سه نویسنده زن نگارش شده‌اند اما دراین‌ میان کتاب به رنگ خاک روایتی جذاب و خواندنی از شهید سید محمدحسین علم الهدی و به قلم افروز مهدیان را می‌توان به‌جرات از آن دست آثاری دانست که در مدت‌زمان بسیار کوتاهی عدد چاپ آن دورقمی شود.

کتاب‌های ماه بالانشین به قلم راضیه تجار، با موضوع زندگی شهید حجت‌الاسلام عباس شیرازی به زبان همسر و کتاب زندگی جانباز و اسیر مدافع حرم فاطمیون سخی میرالله قلی به قلم قدسیه پایینی از آثار جدید انتشارات روایت فتح است که قرار است در نمایشگاه کتاب رونمایی شود.

در آستانه رونمایی از کتاب به رنگ خاک در نمایشگاه کتاب امسال گفت و گویی با نویسنده داشتیم که افروز مهدیان گفت: این کتاب برش‌های کوچکی از زندگی کوتاه اما پربار سید حسین علم الهدی است؛ دانشجوی فعال و خوش‌فکری که از کودکی مبارزات سیاسی خود را علیه رژیم شاه آغاز کرد و بعد از پیروزی انقلاب در کسوت معلمی به نشر و ترویج اصول اعتقادی و اسلامی پرداخت و با شروع جنگ در صف مقاومت قرار گرفت و در همان ماه‌های اولیه جنگ به شهادت رسید.

وی افزود: خاطرات این شهید قبلاً توسط برادر ایشان جمع‌آوری‌شده بود و تنها نگارش خاطرات به عهده من بود و البته در مسیر نگارش دریافتم که این شهید بیش از این جای کار دارد که امیدوارم در آینده برای پرداختن به لایه‌های شخصیتی این شهید برنامه‌های جدی در نظر گرفته شود.

مهدیان که پیش‌تر با کتاب‌های پله‌ها تمام نمی‌شدند» شامل زندگینامه داستانی شهید مدافع حرم مهدی نعمایی، بادیگارد روایتی از شهید عبدالله باقری از مجموعه کتاب‌های دافعان حرم و دو عنوان کتاب از مجموعه یادگاران شامل شهید علی محمودوند و مجید پازوکی را که همگی جزو آثار پرمخاطب در بازار نشر نیز شناخته می‌شود را با انتشارات روایت فتح به نگارش درآورده است.

وی با اشاره به سایر کتاب‌های نگارش شده در سه مجموعه پرمخاطب روزگاران، یادگاران و مدافعان حرم نیز گفت: اولین کتابم که از مجموعه یادگاران هست در سال ۱۳۹۴ به چاپ رسید که در خصوص شهید مجید پازوکی و بعدازآن شهید علی محمودوند و سپس در مجموعه روزگاران کتاب تفحص که شامل مجموعه خاطرات کوتاه هستند.

این نویسنده افزود: کتاب بادیگارد، مجموعه داستانی زندگی شهید عبدالله باقری است که از محافظین محمود احمدی‌نژاد بود و داوطلبانه به سوریه اعزام‌شده و به شهادت می‌رسد. شهید باقری شخصیتی همچون جمع اضداد دارد که در کار، بسیار جدی و در مواجهه با دوستان و آشنایان بسیار لطیف و شوخ‌ بود و همین روحیه باعث شده این کتاب اشک و لبخند را توأمان داشته باشد.

وی افزود: کتاب پله‌ها تمام نمی‌شدند، شامل زندگی نامه داستانی شهید مهدی نعمایی از شهدای مدافع حرم است و در واقع روایتی زنانه از زندگی زهرا ردایی همراه با دو فرزند خردسالش در سوریه است که به جزییات و سبک زندگی از نگاهی زنانه به سوریه می‌پردازد.

مهدیان درباره برگزاری سی و چهارمین نمایشگاه کتاب تهران پس از پایان همه‌گیری کرونا گفت: نمایشگاه کتاب یک دورهمی سالانه برای اهالی کتاب و کلمه است که هیچ برنامه و گردهمایی نمی‌تواند جای خالی آن را پر کند. پرسه زدن در راهروهای نمایشگاه و استشمام بوی کاغذ نو و گپ و گفت با آن‌هایی که سروکارشان با کلمه است را نمی‌توان با چرخیدن در صفحات مجازی و خریدهای اینترنتی جایگزین کرد و بنده برای رسیدن به این دورهمی روزشماری می‌کنم.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.