مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشهد گفت: ساخت و سازهای غیر مجاز در چهار هکتار از عرصه ۱۸۰ هکتاری روستای "خرق" از توابع بخش مرکزی شهرستان مشهد با حکم قانونی تخریب شد.

جهاد کشاورزی مشهد چهار هزار هکتار ساخت و ساز غیرمجاز در این شهرستان را تخریب کرد

به گزارش قدس خراسان، محمد میری دیسفانی افزود:در راستای اجرای قانون "حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها" تعداد ۳۰۰مورد دیوار کشی برای چهار هزار متر مربع محوطه سازی و یک نگهبانی به متراژ ۲۵متر مربع در شهرستان مشهد تخریب شد.

وی با بیان این که برنامه‌های صیانتی از حقوق بیت‌المال و حقوق عامه اولویت جهاد کشاورزی خراسان رضوی است ادامه داد: ساخت و سازهای غیرمجاز عمدتاً اراضی زراعی و باغ‌ها هستند که به صورت غیر مجاز تغییر کاربری داده شده و امنیت غذایی را تهدید می کنند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشهد گفت: هر گونه ساخت و ساز در اراضی کشاورزی باید بر اساس قانون و مقررات و پس از اخذ استعلامات لازم از ادارات متولی صورت بگیرد.

میری افزود: با هرگونه ساخت و ساز غیر مجاز برخورد خواهد شد و خواهشمند است برای جلوگیری از تضییع سرمایه ملی و خصوصی افراد از هرگونه اقدام در راستای ساخت و ساز قبل از طی مراحل قانونی اکیداً خودداری شد.

وی تاکید کرد : در راستای مقابله با ساخت‌ و سازهای غیرمجاز که مورد تأکید دولت است اطلاع‌رسانی به شهروندان و اهالی روستاها از طریق نصب بنر، صدور اخطار در حین ساخت ملک، نظارت و بازرسی‌های مداوم صورت می‌گیرد اما متأسفانه بازهم شاهد تخلف در این زمینه هستیم که منجر به از بین رفتن سرمایه صاحبان املاک می‌شود.

۹۶ هزار هکتار اراضی کشاورزی در شهرستان مشهد تحت نظارت جهادکشاورزی این شهرستان قرار دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.