امام جمعه موقت کرمانشاه با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور از جمله تورم، گفت: رفع این مشکلات بخصوص مهار تورم نیازمند تلاش همگانی است.

خطیب جمعه کرمانشاه: مهار تورم نیازمند تلاش همگانی است

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام احمد خانلری در آیین نماز جمعه این هفته کرمانشاه با اشاره به شعار امسال در زمینه کنترل تورم توسط مسوولان، افزود: هم اینک که در ابتدای سال هستیم، مهار تورم پیش درآمد خوبی نداشته و هنوز نیز ادامه داشته و معلوم نیست چه خواهد شد.

حجت الاسلام خانلری افزود: مشکل ما در حل این مشکل تشکیل ستادها و تشکل ها نیست، شاید قوانین و مقررات نیاز به بازنگری داشته باشد ولی مساله اصلی در این زمینه مدیران و مجریان کشور هستند.

وی با بیان این امر که باید بدانیم کار را بدست چه کسانی سپرده ایم یادآور شد: گلایه ای که از سوی نیروهای انقلاب از دولت وجود دارد این است که خیلی از عناصری که باید پاکسازی شوند در این دولت انجام نگرفت، خیلی از کسانی که در قبل از دولت سیزدهم کار کرده اند و امور کلیدی و حساس دستشان بود هنوز سر کار هستند.

در حوزه عفاف و حجاب کارهای خوبی انجام شده است

امام جمعه موقت کرمانشاه با بیان اینکه در حوزه حجاب و عفاف کارهای خوبی در کشور انجام شده است، بر اهتمام بیشتر دستگاه های ذیربط برای انجام هرچه بهتر و بیشتر این فریضه الهی تاکید کرد.

حجت الاسلام خانلری افزود: برای حل این مشکل باید کار فرهنگی صورت پذیرد و شکی در آن نیست ولی در جای خود باید با افراد و اشخاصی که قانون شکنی کرده و به اسلام دهن کجی می کنند برخورد صورت گیرد.

وی با بیان اینکه در بحث عفاف و حجاب در جامعه کارهای خوبی صورت گرفته است اضافه کرد: تعدادی از کاربدستان ما در جامعه برای آنکه از مسوولیت خود فرار کنند صورت مساله را پاک کرده و تا بحث برخورد با هنجارشکنان پیش می آید تز و ایده کار فرهنگی را پیش می کشند.

امام جمعه موقت کرمانشاه ادامه داد: کجای اسلام گفته شده شما فقط نصیحت کن و آموزش بده؟ آقای مدیر و مسوولی که این نظریه را مطرح می کنی باید به شما گفت که اصلا از اسلام چیزی نفهمیده اید، شما چکاره اید که ایده پردازی می کنید بحث نظریه پردازی به علمای اسلام ربط دارد و شما در هر مسندی که هستید به وظایف خود عمل کنید.

وی یادآور شد: اگر توقع شما این است که فقط کار فرهنگی کنید لطفا تابلوی ادارات خود را پایین کشیده و به اداره فرهنگی تغییر نام دهید.

حجت الاسلام خانلری افزود: در مقابله با کسی که مجرم است و کار خلاف انجام داده است کجا گفته شده کار فرهنگی انجام دهید، این شعار یک عده گروه های منحرف است که از دو دهه قبل این مساله را بیان کرده و هدفشان تنها این بوده که فساد را در جامعه رواج داده و دروغ بگویند، این افراد اصلا کار فرهنگی تاکنون انجام نداده و خودشان ضدفرهنگ هستند.

نیروهای دلسوز برای رفع مشکلات تلاش کنند

امام جمعه موقت کرمانشاه ادامه داد: آقای رئیسی این چرخ با شما هماهنگ نمی چرخد، شما باید کار را به دست نیروهای متعهد، دلسوز و مومن که دلسوخته ایران هستند بسپارید.

وی با بیان اینکه دولت باید به تفکرات اول انقلاب و دهه ۶۰ در بکارگیری نیروهای مومن و کارآمد بازگردد افزود: گذاشتن ریش و پوشیدن یک پیراهن یقه سه سانتی نشان‌دهنده تعهد و کارآمدی فرد نیست، بسیاری از این افراد سکولار بوده و اصلا اعتقادی به مسائل دینی نیز ندارند.

حجت الاسلام خانلری ادامه داد: باید بررسی شود که آیا این افراد اهل ایمان هستند یا نه؟ سابقه این افراد باید مورد تحقیق قرار گرفته و در این زمینه مراقبت کرد.

وی گفت: مشکلات کشور ما نه سرمایه است نه قانون و نه نیرو بلکه مشکل اصلی این است که کار را باید بدست کاربلد سپرد، یک نیروی خوب و متعهد بدون شک هرجا باشد می تواند منشا خیر و برکت باشد و تا زمانی که مدیریت ها تغییری نکند مشکلات حل نمی شوند.

مردم از عملکرد بانک ها راضی نیستند

وی در ادامه همچنین با اشاره به نشست اخیر رئیس جمهور با شورای فقهی بانک ها نیز اظهار کرد: دولت بداند که مردم از عملکرد و راهی که بانک ها در پیش گرفته اند به هیچ عنوان راضی نیستند.

امام جمعه موقت کرمانشاه با بیان اینکه دریافت سود بالای ۱۰ درصد توسط بانک‌ها در ایران در هیچ کشور مسلمان و غیرمسلمان رایج نیست افزود: راهی که تاکنون بانک ها رفته اند راه درستی نبوده و دریافت این سودها مورد رضای خدا نیست.

وی یادآور شد: این شیوه بانکداری که در کشور ما وجود دارد به هیچ عنوان زیبنده و شایسته مردم انقلابی ایران نیست.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.