شهردار منطقه دو مشهد یکی از علل ساخت و سازهای غیرمجاز را سهم سرانه ۵۰درصدی اراضی برشمرد و گفت: راه پیشگیری از این معضل، تعیین تکلیف قانونی زمین‌های مشاع و سهم سرانه‌ها در حاشیه شهر توسط قانون‌گذار است.

فرار از پرداخت سهم شهر زمینه‌ساز ساخت و سازهای غیرمجاز

سیدعلی حسین پور در گفتگو با خبرنگار روایت محله اظهار کرد: یکی از تأکیدات شورای ششم ایجاد زمین‌های ورزشی در محلات حاشیه شهر است، بر همین اساس امسال ایجاد ۷ تا ۱۰ زمین ورزشی را برای منطقه ۲ در دستور کار داریم که یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌ها در این ارتباط ساخت یک مجموعه ورزشی برای بانوان، آقایان و کودکان در محله اسماعیل‌آباد است. 

شهردار منطقه دو مشهد با بیان اینکه زمین چمن توس ۶۳ را حدود ۱۰ روز پیش تحویل گرفتیم، گفت: البته هنوز هم نقص‌هایی دارد و قرار شد پیمانکار نقص‌ها را برطرف کند به همین علت فعلاً افتتاح نشده است.

شورای اجتماعی محله در مزایده شرکت کند

وی نگرانی اهالی نوده از اینکه زمین چمن پس از افتتاح به چه شخصی واگذار می‌شود را بی‌مورد دانست و ادامه داد: زمین‌های ورزشی، زیرمجموعه معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد است و روی سامانه بارگذاری می‌کنند و از آن طریق پیمانکار انتخاب می‌شود. 

حسین پور اظهار کرد: از شورای اجتماعی محله می‌خواهیم در مزایده شرکت کند چون این فضا برای مردم آن محله ساخته شده و تأکیدمان این است در اختیار همین افراد باشد. همچنین به هر پیمانکاری واگذار شود، شورای اجتماعی محلات و مساجد تخفیف ۳۰ تا ۴۰ درصدی دارند و حتی می‌توانیم برخی ساعات را برایشان رایگان در نظر بگیریم.

شهردار منطقه دو مشهد افزود: قرائت‌خانه یکی دیگر از پروژه‌هایی است که در محلات حاشیه‌ای شهر مشهد برای ما اولویت دارد؛ چراکه در خانه‌های پرجمعیت دانش‌آموز کنکوری شرایط مناسبی برای مطالعه ندارد.

ایرادهای جدول‌ها را برطرف می‌کنیم

وی در خصوص جدول‌های نامناسب در توس ۶۳ گفت: جدول‌گذاری درخواست خود مردم بوده است اگر پس از تحویل دایم یعنی یک سال پس از اجرای پروژه ایرادی وجود داشته باشد پیگیری و ایرادها را رفع می‌کنیم.

حسین پور یکی از نکات مؤثر در تملک پنج ملک کنار مسجد امام حسین(ع) در معبر نجف ۸ و بازگشایی مسیر را رضایت مالکان دانست و تشریح کرد: مالکان باید به قیمت کارشناسی راضی باشند، پیشتر پیگیری انجام دادیم و یکی از مالکان راضی به قیمت کارشناسی نشد اما این موضوع را دوباره در اولویت تملک‌ها قرار می‌دهیم و اگر بودجه تأمین شود، تملک را انجام می‌دهیم.

ساخت و ساز غیرمجاز برای تأمین سرپناه است

شهردار منطقه دو مشهد با بیان اینکه شاید منطقه۲ را بتوان صنعتی‌ترین منطقه مشهد دانست، این موضوع را باعث و بانی سرعت بالای سیر گسترش این منطقه عنوان کرد و گفت: متأسفانه ساخت و سازها در برخی مناطق به شدت نامتعارف است؛ بیشترین اجرای قلع را در بین مناطق مشهد داریم و این موضوع به جد پیگیری می‌شود.

وی با اذعان به اینکه بیشتر ساخت و سازهای غیرمجاز در منطقه ۲ برای تأمین سرپناه است، متذکر شد: در عین حال تمام بناهای غیرمجاز را شناسایی کرده‌ایم و از شورای اجتماعی محلات هم خواسته‌ایم این موضوعات را به مردم آموزش دهند.

حسین پور یکی از علل ساخت و سازهای غیرمجاز را سهم سرانه ۵۰درصدی اراضی برشمرد و گفت: این سهم را مالکان باید برای تأمین سرانه‌ها در اختیار شهرداری قرار دهند و همین سبب می‌شود خودشان براساس یک نقشه تفکیکی غیرمجاز اقدام به فروش قطعات کوچک شده زمین کنند و تنها راهی که پیش روی افراد وجود دارد همین ساخت و سازهای قولنامه‌ای و بدون پروانه و پایانکار است.

شهردار منطقه دو مشهد راه پیشگیری از این معضل فراگیر را تعیین تکلیف قانونی زمین‌های مشاع و سهم سرانه‌ها در حاشیه شهر توسط قانون‌گذار دانست.

گفتگو: معصومه مومنیان

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۳
    0 0
    سلام چند نفر به خاطر یک آدم تماع باید حقش زایع شود شهر داری باید به تریقی او را راضی کند بیست سال است که ما خانه امان را فروختیم وبه وسیله همین بنگاه دارهای بی وجدان که آن زمین ها را مفت خریدند وبا تملق کاری باعث شدند به آنها اطمینان کنیم وبریم درک نمیکنند که مستعجر چه می‌کشد شما را بخدا تکلیف این زمین‌ها راروشن کنید خسته شدیم اجرتان با خدا