سرپرست وزارت جهاد کشاورزی گفت: هم اکنون سالیانه حدود دو میلیون و ۵۰۰ هزار تن گوشت مرغ در کشور تولید می شود که می توان آن را به سه میلیون و حتی بیشتر افزایش داد.

سالیانه بیش از ۲ میلیون هزار تن گوشت مرغ در کشور تولید می‌شود

به گزارش قدس خراسان، محمد آقا میری امروز دوشنبه در جریان بهره برداری از یک شرکت تولیدی - صنعتی ماکیان در "جلگه رخ" از توابع تربت حیدریه با یادآوری این که هم اکنون به تولید یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون جوجه گوشتی نیاز داریم بر توسعه زنجیره تولید صنعت مرغداری و به تبع آن ارزش افزوده در کشور تاکید کرد.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: توسعه زنجیره تولید در کشور با تکیه بر رویکردهای دانش بنیان نیاز کشور است و تمام ارکان وزارت جهاد کشاورزی با حمایت صددرصدی از بخش تولید پاسخگو و حامی کارآفرینان هستند.

وی با بیان این که تامین امنیت غذایی مردم به عنوان اولویت ماموریت های وزارت جهاد کشاورزی مورد اهتمام مدیران این وزارتخانه است گفت: از توسعه زنجیره تولید در همه بخشهای کشاورزی و دامی حمایت همه جانبه می کنیم.

همچنین مدیرعامل شرکت گهر ماکیان در این مراسم گفت: مرحله نخست بهره‌برداری از این شرکت زنجیره ای با تولید دان، تخم مرغ و گوشت سفید با ظرفیت ۵۰ هزار قطعه در روز و با ۴۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری شخصی و بهره مندی از دانش روز و اشتغال مستقیم اولیه ۵۰ نفر شروع به کار کرده است.

احمد سلحشور افزود: توانمندی تربت حیدریه به ویژه جلگه حاصلخیز رخ این شهرستان مزیت های منطقه را افزایش داده است و در مراحل بعدی توسعه شرکت به سمت تنوع محصولات و تقویت زنجیره تولیدی حرکت خواهیم کرد.

همچنین با حضور سرپرست وزارت جهاد کشاورزی عملیات ساخت طرح توسعه دامداری گاو شیرده با اعتبار ۱۰۳ میلیارد تومان و گنجایش ۲ هزار و ۳۰۰ راس دام سنگین از محل کمکهای جهش تولید این وزارتخانه در جلگه رخ تربت حیدریه آغاز شد.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی برای بهره برداری از چند طرح تولیدی غذایی و تجلیل از کشاورزان نمونه تربت حیدریه به خراسان رضوی سفر کرده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.