تحلیلگر نظامی روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» نوشت: نگرانی و ترس شدید اسرائیل از شلیک موشک های گروه های فلسطینی با ادعای تل آویو مبنی بر پیروزی در نبرد اخیر با نوار غزه تناقض دارد.

تحلیلگر صهیونیست: اسرائیل فقط ادعای پیروزی می‌کند

به گزارش قدس آنلاین از رسانه های فلسطینی «عاموس هرئیل» روز جمعه افزود: آماده باش امنیتی و نظامی شدید کنونی با اظهارات مقامات اسرائیلی درباره پیروزی در نبرد اخیر با گروه های فلسطینی مستقر در نوار غزه بسیار در تناقض است.

وی اضافه کرد: نگرانی شدید اسرائیل همزمان با برگزاری مراسم (موسوم به) «راهپیمایی پرچم» (صهیونیستها) گواه این حقیقت است که تل آویو از پیروزی خود در نبرد اخیر با غزه مطمئن نیست.

هرئیل اظهار کرد: برغم سخنان و اظهاراتی که از سوی کابینه نتانیاهو درباره بازگشت توان بازدارندگی این رژیم پس از این نبرد شنیده می شود اما اسرائیل دیروز (پنجشنبه) از ترس شلیک موشک از غزه و برهم خوردن «راهپیمایی پرچم» آرام و قرار نداشت.

روز پنجشنبه صدها صهیونیست اشغالگر از جمله چندین عضو کنست رژیم صهیونیستی در قالب گروه های مختلف برای برگزاری مراسم موسوم به «راهپیمایی پرچم» به مسجدالاقصی یورش بردند.

راهپیمایی موسوم به پرچم همه ساله مصادف با ۱۸ می (۲۸ اردیبهشت ماه) به ‌مناسبت سالروز اشغال بخش قدیمی قدس اشغالی توسط رژیم صهیونیستی در جنگ ۱۹۶۷ برگزار می‌شود.

این راهپیمایی از باب العامود و محله‌های قدیمی قدس عبور کرده و به صحن‌های مسجدالاقصی می‌رسد و سپس در آنجا برنامه‌ای موسوم به «رقص پرچم‌ها» اجرا می‌شود و شهرک‌نشینان صهیونیست با این اقدام تحریک‌آمیز، خواستار بیرون راندن فلسطینی‌ها از قدس می‌شوند.

روز گذشته و همزمان با ابرگزاری این مراسم همه با هدف تأمین امنیت حاضران در راهپیمایی پرچم، رژیم صهیونیستی شهر اشغالی قدس را تبدیل به پادگان نظامی کرد، به طوری که بیش از ۳ هزار نظامی خود را در مناطق مختلف این شهر مستقر کرد.

همه نهادهای نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی نیز از ترس واکنش گروه های مقاومت و ملت فلسطین در سراسر سرزمین های اشغالی به حالت آماده باش کامل درآمده بودند و مردم فلسطینی در مناطق مختلف با شیوه های مختلف به مقابله با این مراسم صهیونیسته پرداختند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.