کارشناسان نظامی رژیم صهیونیستی به تدریج سوالاتی را درباره عملکرد ارتش رژیم صهیونیستی در نبرد اخیر در نوار غزه مطرح و به دیده تردید به آن نگاه می کنند.

نگاه تردید آمیز کارشناسان نظامی صهیونیست به عملکرد اسرائیل در نبرد غزه

به گزارش قدس آنلاین کارشناس نظامی روزنامه صهیونیستی «اسرائیل الیوم» امروز شنبه نوشت: سوالات و تردیدهایی درباره نتایج و موفقیت اسرائیل در نبرد اخیر وجود دارد.

«یواف لیمور» اضافه کرد: اهمیت راهبردی نتایج حمله اخیر به غزه بسیار ناچیز و حاشیه ای است و این سوالات همچنان مطرح است که واقعا چه بازدارندگی ایجاد شده است و این بازدارندگی ادعایی تا چه زمانی دارد؟

تحلیلگر نظامی روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» نیز روز جمعه نوشته بود: نگرانی و ترس شدید اسرائیل از شلیک موشک های گروه های فلسطینی با ادعای تل آویو مبنی بر پیروزی در نبرد اخیر با نوار غزه تناقض دارد.

«عاموس هرئیل» افزود: آماده باش امنیتی و نظامی شدید کنونی با اظهارات مقامات اسرائیلی درباره پیروزی در نبرد اخیر با گروه های فلسطینی مستقر در نوار غزه بسیار در تناقض است.

وی اضافه کرد: نگرانی شدید اسرائیل همزمان با برگزاری مراسم (موسوم به) «راهپیمایی پرچم» (صهیونیستها) گواه این حقیقت است که تل آویو از پیروزی خود در نبرد اخیر با غزه مطمئن نیست.

هرئیل اظهار کرد: برغم سخنان و اظهاراتی که از سوی کابینه نتانیاهو درباره بازگشت توان بازدارندگی این رژیم پس از این نبرد شنیده می شود اما اسرائیل روز پنجشنبه از ترس شلیک موشک از غزه و برهم خوردن «راهپیمایی پرچم» آرام و قرار نداشت.

بمب افکن های رژیم صهیونیستی از روز سه‌شنبه ۱۹ اردیبهشت با حمله به نوار غزه ۳۳ فلسطینی از جمله ۶ کودک، سه زن و چهار فرمانده ارشد گردان‌های سرایا القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین را به شهادت رساندند.

بنابر اعتراف ارتش رژیم صهیونیستی، به دنبال عملیات ترور فرمانده هان جهاد اسلامی در غزه، گروه‌های فلسطینی با یک هزار و ۲۳۴ راکت و موشک دهها موضع متعلق به صهیونیست ها در سرزمین های اشغالی را هدف قرار دادند؛ از ابتدای تحولات اخیر و پیش از آغاز عملیات موشکی مقاومت، بمب افکن های رژیم صهیونیستی ۳۷۱ نقطه را در غزه هدف قرار دادند.

توافق آتش‌بس میان گروه‌های مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی بعد از پنج روز درگیری از ساعت :۰۰ ۲۲ شنبه شب ( ۲۳ اردیبهشت ماه) به وقت فلسطین میان نیروهای مقاومت و رژیم صهیونیستی با میانجیگری مصر و پس از درگیری های سنگین و بویژه موشک باران مناطق اشغالی از سوی نیروهای مقاومت فلسطین، اجرایی شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.