معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنانی درباره رزمایش یکشنبه نیروهای مقاومت لبنان گفت که این رزمایش حامل پیام استواری و آمادگی برای دشمنان است.

نعیم قاسم: پیام رزمایش حزب‌الله «استواری» و «آمادگی» بود

به گزارش قدس آنلاین  از پایگاه خبری العهد، شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان در این باره اظهار داشت: رزمایشی که دیروز برگزار شد، اولین رزمایش حزب‌الله لبنان در نوع خود بود و حامل پیامی از ثبات، پایداری و آمادگی است؛ ثباتی که پیروزی‌ها و یک توان بازدارندگی را رقم زده است.

شیخ قاسم گفت: اسرائیل و جهان حامی آن باید به خوبی بدانند که مقاومت حزب‌الله، مقاومتی گذرا نیست بلکه ریشه در خاک دارد و آماده فداکاری است.

وی افزود: اسرائیلی‌ها معنای این رزمایش را می‌فهمند، اما برخی از کسانی که در داخل کشور از آن انتقاد کردند، آنها را به حال خودشان رها کنید.

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان ادامه داد: سلاح ما برای یافتن نقش سیاسی در داخل کشور نیست، این سلاح به خاطر مقاومت است که بدون آن لبنان آزاد نمی‌شد و به جای آن اسرائیل شهرک‌هایی را از خاک آن برای خود جدا می‌کرد.

وی همچنین تاکید کرد: بازگشت به لبنان ضعیفی که به غرب التماس می‌کند و قلعه‌ای برای اسرائیل است، وجود نخواهد داشت و ما حامی لبنان قدرتمندی هستیم که با رژیم اشغالگر و هر متجاوزی مقابله می‌کند.

نعیم قاسم خاطرنشان کرد: سلاح‌های ما علیه اسرائیل است و این مشخص است. سلاح حزب‌الله است که بازدارندگی را به اسرائیل تحمیل کرده است. سوال از منتقدان داخلی این است که اگر سلاح حزب الله نبود، اکنون وضعیت لبنان چگونه بود؟ «اسرائیل» هر روز وارد خاک کشور می‌شد، اشغالگری می‌کرد و مرتکب اقدامات غیرقانونی می‌شد.

وی گفت: آن چیزی که بازدارنگی را بر اسرائیل تحمیل کرد، سلاح مقاومت بود این بازدارندگی در ۱۷ سال گذشته پابرجا بوده است.

این اظهارات پس از آن بیان شد که حزب الله چند روز قبل از بیست و سومین سالگرد آزاد سازی جنوب لبنان از دست نظامیان اشغالگر صهیونیستی در یکی از پادگان های خود در جنوب لبنان نزدیک به منقطه «ملیتا» رزمایش برگزار و در آن از گلوله های جنگی استفاده کرد و موشک ها و خودروهای نظامی خود را به نمایش گذاشت.

در این رزمایش، یگان های تخصصی از رسته های مختلف نظامی حزب الله لبنان حضور داشتند.

در این پیوند، «محمد عفیف» مسوول روابط رسانه‌ای حزب‌الله اظهار داشت که ماهیت، مکان و زمان این فعالیت نظامی مشخص است و به مناسبت جشن مقاومت و آزادسازی به طور انحصاری در مقابل خبرنگاران و رسانه‌ها انجام می‌شود که نمونه‌ای ساده از توانمندی‌های واقعی مقاومت در چارچوب ارسال پیامی به رژیم اسرائیل درباره آمادگی مقاومت برای جلوگیری از تجاوز دشمن و دفاع از لبنان است.

حزب الله پوشش رسانه ای این رزمایش را محدود به رسانه های وابسته به خود نکرد، بلکه از رسانه های مختلف داخلی و خارجی با هر گرایش سیاسی جهت پوشش این رزمایش دعوت کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.