رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: سال گذشته بیش از یک میلیون دلار گل‌های تزنینی و آپارتمانی از کردستان به خارج از کشور صادر شده است.

صادرات یک میلیون دلار گل از کردستان به خارج از کشور

به گزارش قدس آنلاین، پیمان اسکندی شامگاه امروز رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان در مراسم افتتاح نمایشگاه گل و گیاهان زینتی و دارویی در سنندج اظهار کرد: یکی از برنامه‌های اولویت‌دار جهاد کشاورزی در کردستان، توسعه کشت گلخانه‌ای است.

وی افزود: تولید گل و گیاه زینتی و آپارتمانی یک حوزه توجیه‌پذیر اقتصادی است و در حال حاضر حدود ۶.۵ هکتار گلخانه مختص به گل‌های زینتی و تزئینی در استان وجود دارد.

اسکندری تصریح کرد: این گلخانه‌ها تولیدات خوبی به لحاظ کمی و کیفی دارند که مشتریان خاص خود را در سطح استان، خارج استان و حتی در اقلیم کردستان دارند.

وی اذعان کرد: سال گذشته بیش از یک میلیون دلار گل‌های تزنینی و آپارتمانی از کردستان به خارج از کشور صادر شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان اضافه کرد: این نمایشگاه که به همت سازمان صمت استان و شرکت نمایشگاهی برگزار شده، یکی از ابزارهای مهم توسعه تجارت گل و گیاه استان و سایر استان‌های است.

به گفته وی، در این نمایشگاه در کنار شرکت‌های مهم تولید گل و کیاه استان از سایر استان‌های کشور نیز شرکت کننده‌هایی داریم و امیدواریم با استقبال گرم شهروندان شاهد توسعه و رونق هرچه بیشتر این دست برنامه‌ها و اقدامات باشیم.

وی اذعان کرد: حضور تولیدکنندگان گل و گیاه از سایر استان‌ها در این نمایشگاه می‌تواند زمینه و بستر توسعه هرچه بیشتر فعالیت در این حوزه را در کردستان فراهم سازد.

به گفته اسکندری، انتقال تجربیات در فرایند تولید و همچنین آشنایی فعالین این عرصه با همدیگر از تاثیرات مثبت در این حوزه برخوردار است.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.