مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چناران گفت: جشنواره غذاهای سالم و سنتی هم‎زمان با هفته میراث‌فرهنگی در شهرستان چناران برگزار شد. 

جشنواره غذاهای سنتی در چناران برگزار شد 

 به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی محمد طاهریان‌مقدم اظهار کرد: در این جشنواره تاکید بر غذاهای محلی شهرستان چناران بود و عاملی برای افزایش شور و نشاط در خانواده‌ها و تقویت مهارت مادر و فرزند است. 
 
مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چناران افزود: غذاهای سنتی از نظر داشتن مواد مغذی، ویتامین‌ها و املاح ارزش غذایی بالایی دارد، شهرستان چناران غذاهای سنتی زیادی دارد که برخی از آنها به فراموشی سپرده شده‌اند که هدف از برگزاری این جشن‌ها احیا سنن و آداب رسوم گذشتگان است که با شناسایی و حفظ آن‌ها می‌توان به سلامت خانواده کمک کرد. 
 
وی گفت: همزمان با هفته میراث‌فرهنگی و آغاز دهه کرامت (ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) تا ولادت امام رضا (ع) و روز دختر برنامه‌های شاد و مفرح  میراث‌فرهنگی شهرستان چناران با مشارکت اقامتگاه بوم‌گردی منیژگان در روستای آبگاهی برگزار شد. 
 
طاهریان‌مقدم افزود: برنامه‌های  این جشن شامل اجرای موسیقی سنتی، اجرای سرود و جشنواره غذاهای سنتی، نمایشگاه گیاهان دارویی و محصولات خانگی، دست بافته‌های زنان و دختران روستایی بود. 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.