مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی از پیش‌بینی خرید ۲۰۰ هزار تن گندم در استان خبر داد.

پیش‌بینی خرید ۲۰۰ هزار تن گندم در استان مرکزی

به گزارش قدس آنلاین، ، غلامرضا ملکی امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان در خصوص تأمین نیازهای اساسی دولت و دستگاه‌های مربوطه تمام تلاش‌های خود را به کار بسته و در حال حاضر از نظر موجودی و تأمین کالاهای اساسی مانند برنج، شکر و روغن و... با توجه حجم قابل توجه واردات و تولیدات، در شرایط خوبی قرار داریم.

وی با اشاره به آغاز فصل خرید گندم افزود: خرید تضمینی گندم در کشور بسته به نوع آب و هوا و شرایط اقلیمی از فروردین ماه شروع شده و در استان مرکزی نیز از اوایل خرداد این روند شروع به کار کرده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی بیان کرد: خرید تضمینی گندم از کشاورزان شهرستان‌های ساوه آغاز شده و به ترتیب در زرندیه، آشتیان، فراهان دلیجان و محلات و... ادامه پیدا می‌کند و گندم‌ها به مراکز خرید ارسال می‌شوند.

ملکی قیمت خرید تضمینی گندم را ۱۵ هزار تومان عنوان کرد و ادامه داد: برای سهولت جابجایی گندم ۳۰ مرکز خرید در سطح استان پیش بینی شده است.

وی پیش بینی خرید تضمینی گندم را ۲۰۰ هزار تن عنوان کرد و افزود: در سال ۱۴۰۱ نیز تقریبا همین مقدار گندم از کشاورزان خریداری شد و نسبت به مدت مشابه سال ماقبل آن ۱۲۵ درصد رشد داشت.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی همچنین با اشاره به آغاز نهضت احیای نان کامل از سال گذشته اظهار کرد: استان مرکزی در این خصوص از استان‌های پیشرو است و تاکنون ۷۰ مرکز پخت نان در شهرستان‌ها فعال هستند.

ملکی میزان سرانه سالانه مصرف نان در کشور را ۱۶۰ کیلوگرم اعلام کرد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.