رئیس اداره راه و شهرسازی گچساران گفت: سه هزارو ۳۰۰ متر مربع از زمین های ملی حاشیه شهر دوگنبدان از سال گذشته تاکنون رفع و تصرف شد.

سه هزار متر از زمین‌های ملی گچساران رفع تصرف شد
به گزارش قدس انلاین، محمدرضا عابدی  افزود: این میزان اراضی ملی با هدف حفاظت و حراست از اراضی ملی و اجرای احکام قضایی از دست متجاوزان خارج و به بیت المال بازگردانده شد.

وی بیان کرد: از این میزان اراضی ملی بیش از یکهزارو ۸۰۰ متر مربع امسال رفع تصرف شد.

عابدی اظهار کرد: این میزان اراضی ملی در سطح شهر دوگنبدان از جمله جاده پازنان، کوی سه راهیُ، شهرک میکانیک ها و شهرک نفت رفع تصرف شد.

وی تصریح کرد: این اراضی به ارزش بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال با اجرای احکام قضایی رفع تصرف و به بیت‌المال بازگردانده شد.

عابدی ابراز کرد: روز گذشته یگان حفاظت از اراضی راه و شهرسازی شهرستان موفق شد بیش از ۶۰۰ متر مربع زمین تجاری در منطقه پازنان گچساران رفع تصرف کند.

رئیس اداره راه و شهرسازی گچساران گفت: ارزش ریالی این میزان اراضی رفع تصرف شده ۶۰ میلیارد ریال است.

عابدی افزود: بدنبال پایش مستمر اراضی ملی و دولتی شهرستان از سوی کارکنان این فرماندهی و پیگیری ویژه کارشناسان حقوقی اداره راه و شهرسازی شهرستان این اقدام انجام شد.

وی ابراز کرد: این اقدام در راستای حفظ حقوق بیت‌المال و جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی و دولتی اجرا شده است،

عابدی با بیان اینکه با متخلفین اراضی ملی براساس قانون برخورد می شود، گفت: بر اساس قانون بر خورد با متخلفین اراضی ملی، پس از تشکیل پرونده به دستگاه قضایی معرفی می شود.

وی با اشاره به اینکه هرگونه اقدام فیزیکی مانند دیوار و فنس کشی در اراضی ملی و دولتی ممنوع بوده و تصرف اراضی ملی و دولتی به شمار می رود، گفت: در این راستا سامانه ۱۶۵۶ این یگان به صورت شبانه روزی به منظور دریافت اخبار و اطلاعات مردمی در ارتباط با تصرف اراضی ملی و دولتی راه اندازی شده است.

عابدی افزود: هم اکنون تیم گشتی در شهرستان به صورت پیمایش روزانه در حال گشت زنی برای رصد اراضی ملی و دولتی تحت پوشش این اداره هستند و در صورت مشاهده موارد مربوط به تصرف این اراضی اقدامات قانونی لازم را انجام می دهند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.