معاون پژوهش مدرسه علمیه نرجسیه(س) رودان گفت: امام رضا(ع) دارای عالی‌ترین و نیکوترین رفتارهای اخلاقی بوده و لذا ویژگی‌های اخلاقی آن حضرت، بهترین الگوی رفتاری برای مؤمنان و دنبال کنندگان مکتب رضوی(ع) است.  

ویژگی‌های اخلاقی امام رضا(ع) بهترین الگوی رفتاری برای مؤمنان است

خانم معصومه خادمی معاون پژوهش مدرسه علمیه نرجسیه(س) رودان، ضمن تبریک سالروز ولادت امام رضا(ع) اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین اتفاقاتی که طی هجرت امام رضا(ع) به ایران رخ داد، سخنرانی ایشان در نیشابور و ایراد حدیثی بود که به حدیث سلسلة الذهب معروف شد، این حدیث که به نوعی فلسفه سیاسی تشیع را تبیین می‌کند از جایگاه والایی از حیث اهمیت در میان احادیث ما برخوردار است.

وی افزود: دورانی که امام رضا(ع) در آن می‌زیست، عصر شکوفایی علم و سرازیر شدن علوم مختلف ملل سرزمین‌ها و تلاقی فرهنگ‌های مختلف و بلکه محاربه و جنگ فرهنگ‌های مختلف و گفتمان‌های متنوع بود.

معاون پژوهش مدرسه علمیه نرجسیه(س) رودان تصریح کرد: امام رضا(ع) دارای عالی‌ترین و نیکوترین رفتارهای اخلاقی بوده و لذا ویژگی‌های اخلاقی آن حضرت، بهترین الگوی رفتاری برای مؤمنان و دنبال کنندگان مکتب رضوی(ع) است.

وی خاطرنشان کرد: امام رضا(ع) توحید را منشأ سعادت و نجات از عذاب معرفی می‌کنند، اما پذیرش ولایت اهل بیت و در رأس آن ولایت حضرت علی(ع) را شرط اساسی برای ورود به دایره‌ توحید می‌دانند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.