فرماندار باخرز گفت: حدود ۶۰ درصد از گوشت مرغ تولیدی در ۳۲ واحد مرغداری صنعتی و نیمه صنعتی این شهرستان به سایر شهرستانها و حتی خارج از استان خراسان رضوی صادر می شود.

۶۰ درصد مرغ تولیدی در باخَرز به سایر شهرستانها صادر می‌شود

به گزارش قدس خراسان، عباس حسن نژاد اظهار کرد: به عنوان نمونه از ابتدای خرداد ماه تاکنون مرغداری های شهرستان ۲۲ هزار قطعه جوجه ریزی داشته اند که با این حجم از تولید مرغ در عمل باخرز با کمبود تولید این محصول پروتئینی مواجه نیست.

فرماندار باخرز ادامه داد: پارسال یک میلیون و ۶۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی در مرغداری های باخرز صورت گرفت که ۲۵ درصد بیشتر از میزان تعیین شده برای تولید گوشت مرغ در این شهرستان بوده است.

وی به نبود کشتارگاه در این شهرستان اشاره کرد و گفت: هم اکنون چهار "کشتارکن"، مرغ زنده تولیدی را به کشتارگاه های شهرستان دیگر برده و پس از کشتار برای فروش در باخرز توزیع می کنند.

حسن نژاد مصرف گوشت مرغ شهرستان را ماهانه حدود ۹۰ تن اعلام کرد و افزود: متاسفانه با وجود تولید کافی مرغ، با عرضه این محصول و گوشت قطعه بندی آن با نرخ های بالاتر در شهرستان مواجهیم که برای جلوگیری از ادامه این وضعیت نرخنامه ستاد تنظیم بازار استان را به واحدهای توزیع کننده ابلاغ کرده ایم.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.