رئیس هیات امنای ستاد دیه استان مرکزی گفت:۱۳ زندانی جرایم غیر عمد این استان به برکت نام و میلاد علی بن موسی‌الرضا(ع) آزاد شدند.

آزادی ۱۳ زندانی در استان مرکزی به مناسبت ولادت امام رضا علیه‌السلام

به گزارش قدس انلاین، حجت الاسلام« سید عبدالمهدی موسوی » افزود: مجموع بدهی این زندانیان ۱۴۶ میلیارد ریال بود که ۱۳۱ میلیارد ریال از آن به صورت پذیرش اعسار از سوی مراجع قضایی مورد قبول قرار گرفت.

وی تصریح کرد: حدود ۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال از مجموع بدهی زندانیان نیز با پرداخت وام از سوی بانک‌های عامل به زندانیان جرایم غیرعمد پرداخت و زمینه آزادی آنان فراهم شد.

رئیس هیات امنای ستاد دیه استان مرکزی ادامه داد: سه میلیارد و ۲۳۰ میلیون ریال از مجموع بدهی زندانیان نیز به صورت بلاعوض از سوی این ستاد و خیران خاص پرداخت شد.

حجت الاسلام موسوی اظهار کرد: حدود ۷۰۰ میلیون ریال از مجموع بدهی زندانیان از سوی شاکیان بخشیده و بقیه نیز از محل آورده مددجویان تامین شد.

وی خاطر نشان کرد: آزادی زندانیانی که بدون سوء نیت مرتکب جرم غیرعمد شده‌اند، امری خداپسندانه است و باید از تمام ظرفیت‌ نهادهای حمایتی و خیران برای رهایی این افراد از زندان استفاده کرد.

رئیس هیات امنای ستاد دیه استان مرکزی تاکید کرد: آزادی این زندانیان در بازسازی اجتماعی و استحکام روابط خانوادگی آنان بسیار تاثیر گذار است و روند اصلاح و تربیت آن‌ها را نیز تسریع می‌کند.

حجت الاسلام موسوی عنوان کرد: مردم مومن و متدین استان مرکزی همواره در جهت آزادی زندانیان جرایم غیرعمد پیش قدم هستند و هر ساله و در مناسبت‌های مختلف زمینه آزادی تعداد قابل توجهی از این زندانیان و بازگشت آنها به آغوش خانواده‌هایشان را فراهم می‌سازند.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته با پیگیری‌های ستاد دیه، ۳۲۶ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد از زندان‌ها و ندامتگاه‌های استان مرکزی آزاد شدند، گفت: امید است ستاد دیه استان بتواند در سال جاری به کمک خیران و نیکوکاران در جهت جلب مشارکت‌های مردمی به موفقیت‌های بیشتری دست یابد.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان دارای بیش از یک میلیون و ۴۸۰ هزار نفر جمعیت است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.