۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۷
کد خبر: 879343

«یحیی گل‌محمدی» بعد از ۴ فصل حضور متوالی در پرسپولیس، به دنبال جدایی از جمع سرخ‌پوشان پایتخت است.

یحیی در مسیر فرهاد؛ خداحافظی در اوج!

«یحیی گل‌محمدی» بعد از ۴ فصل حضور متوالی در پرسپولیس، به دنبال جدایی از جمع سرخ‌پوشان پایتخت است.

هواداران پرسپولیس خوشحال از کسب قهرمانی در جام حذفی هستند؛ به‌ویژه آنکه تیم‌شان پیش از این قهرمانی توانسته بود در لیگ برتر هم در قامت تیم قهرمان کارش را به پایان ببرد تا در بهترین شرایط ممکن فصل ۰۲-۱۴۰۱ برای سرخ‌پوشان پایتخت به پایان برسد. در شرایطی که پرسپولیسی‌ها فصل پرنوسانی را گذراندند، اما در نهایت توانستند با قهرمانی در لیگ برتر، جام حذفی و البته کسب سوپرجام کار خود را به پایان ببرند تا یحیی گل‌محمدی به یکی از ۳ سرمربی تاریخ باشگاه پرسپولیس تبدیل شود که توانسته در یک فصل هم در لیگ و هم در رقابت‌های حذفی قهرمان شود.

یحیی گل‌محمدی در حالی چهارمین فصل حضور متوالی‌اش در جمع سرخ‌پوشان پایتخت را به پایان رساند که توانست شمار جام‌هایش در پرسپولیس را به عدد ۶ برساند. گل‌محمدی در اولین سال حضورش در لیگ نوزدهم، در نیم‌فصل دوم جانشین گابریل کالدرون شد و توانست سریال قهرمانی‌های پرسپولیس را ادامه بدهد و اولین قهرمانی‌اش را در پرسپولیس به‌دست آورد. در ادامه، او در سوپرجام هم توانست قهرمانی را به‌دست آورد و روزهای خوبش در کسوت سرمربی پرسپولیس را در فصول اخیر تکمیل کرد.

آلبوم افتخاراتی که تکمیل شد

گل‌محمدی در ادامه سریال قهرمانی‌هایش در پرسپولیس، در فصل اخیر توانست در جام حذفی هم با پرسپولیس قهرمان شود تا در هر ۳ جام بتواند همراه سرخ‌پوشان پایتخت موفقیت به‌دست آورده باشد. در این میان باید به حضور پرسپولیس با هدایت یحیی گل‌محمدی در فینال لیگ قهرمانان آسیا هم اشاره داشت که سرخ‌پوشان تا یک‌قدمی رسیدن به عنوان قهرمانی آسیا هم پیش رفتند اما در نهایت دست‌شان از جام کوتاه ماند تا نایب‌قهرمانی در آسیا به رزومه کاری گل‌محمدی اضافه شود.

سرمربی پرسپولیس در طول ۳ فصل گذشته در لیگ برتر، توانست ۲ قهرمانی به‌دست بیاورد و یک نایب‌قهرمانی هم در کارنامه او به چشم می‌خورد. رسیدن به سوپرجام در فصل جاری هم به واسطه قهرمانی در لیگ برتر و جام حذفی باعث شد تا کارنامه یحیی در پرسپولیس تکمیل شود و او با ۶ قهرمانی در لیگ برتر، جام حذفی و سوپرجام، حالا یکی از پرافتخارترین سرمربیان تاریخ فوتبال ایران محسوب می‌شود.

خداحافظی به بهانه خستگی؟

یحیی گل‌محمدی در اوج دوران سرمربیگری‌اش در پرسپولیس قرار دارد؛ آن‌هم بعد از دوره ناموفقی که در لیگ دوازدهم در جمع سرخ‌پوشان پایتخت داشت اما حالا شرایط متفاوت است و گل‌محمدی توانسته در ۴ فصل، ۶ جام برای سرخ‌پوشان پایتخت جام بگیرد. با وجود موفقیت‌های به‌دست آمده، سرمربی سرخ‌پوشان به دنبال جدایی از پرسپولیس است و روز گذشته در مصاحبه‌ای گل‌محمدی این مسئله را تایید کرد.

گل‌محمدی در واکنش به احتمال جدایی‌اش از پرسپولیس گفت: «کار کردن با این تیم برای هر مربی افتخاری است. فشار کار خیلی بالاست و تمام ساعت‌های زندگی‌ات را باید بگذاری که کارها را انجام دهی. یک مقدار خودم از نظر روحی و روانی و جسمی خسته شده‌ام و شاید اگر بشود یک نیم‌فصل استراحت کنم یا در تیمی باشم که این همه تنش فوتبالی نداشته باشد».

سرمربی سرخ‌پوشان پایتخت هنوز یک فصل دیگر با پرسپولیس قرارداد دارد اما گفته می‌شود که او به دنبال جدایی از پرسپولیس است. در این میان شایعه ارائه پیشنهاد سرمربیگری گل‌گهر باعث شده تا احتمال جدایی یحیی گل‌محمدی بیش از پیش شود. سرمربی پرسپولیس اعلام کرده که به دنبال آن است تا از فرصت استراحت استفاده کند و بعد از آن تصمیم‌گیری کند. گل‌محمدی البته در دوران سرمربیگری‌اش چند نوبت از تصمیم خود منصرف شده و این احتمال وجود دارد که او این‌بار هم از تصمیم خود منصرف شود. با توجه به موفقیت‌های به‌دست آمده این احتمال وجود دارد که یحیی گل‌محمدی در اوج از سمت سرمربیگری پرسپولیس کناره‌گیری کند؛ درست در مسیری که فرهاد مجیدی طی کرد و فصل گذشته بعد از قهرمان کردن استقلال، با وجود آنکه با آبی‌پوشان پایتخت قرارداد داشت، از استقلال جدا شد!

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.