مدیر منابع انسانی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: شایسته سالاری و استخدام فرد مناسب باعث بهره‌وری می‌شود و فرصت بروز استعدادها، رشد و شکوفایی نخبگان را در پی دارد.

شایسته سالاری فرصت بروز استعدادها و رشد نخبگان را در دارد

به گزارش قدس خراسان، سیف الله مرادی روز چهارشنبه در همایش مدیران منابع انسانی دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سراسر کشور که به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مجتمع شهدای سلامت اظهار کرد: جذب و نگهداشت نیروی توانمند، افزایش روحیه و انگیزه کاری، ارتقای رضایت شغلی، ایجاد انگیزه، احساس تعلق و هویت از دیگر مزایای شایسته سالاری است.

مدیر منابع انسانی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه تحقق "عدالت استخدامی" از ابعاد "عدالت اجتماعی" است، بیان کرد: دولت موظف است با رعایت نیاز جامعه به مشاغل گوناگون، برای همه افراد امکان اشتغال به کار و شرایط مساوی را برای احراز مشاغل ایجاد نماید.

وی گفت: کوچکترین عمل اشتباه ممکن است نتایج جبران ناپذیری ایجاد کند و کوچکترین برخورد بد با ارباب رجوع نیز ممکن است به بروز تبعات اجتماعی در خانواده یا جامعه شود.

نقش اساسی نیروی انسانی در تحول و بهره وری

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در این همایش با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری و تاکید ایشان بر موضوع تحول گفت: سازمانی می‌تواند به سمت تحول حرکت کند که بهره‌وری داشته باشد و در این راستا نیروی انسانی نقش اساسی در تحقق اهداف دارد.

محمد علی کیانی با بیان اینکه حوزه منابع انسانی یکی از مهم ترین ارکان سازمان‌ها محسوب می شود، افزود: در بحث‌های علم مدیریت یکی از بخش‌های مهم و استراتژیک که به آن توجه می‌شود موضوع منابع انسانی است و کارآمدی یک مجموعه به توانمندی این حوزه ارتباط مستقیم دارد.

وی با بیان اینکه در حوزه بهداشت و درمان باید به موضوع ساختار، کارآمدی نیروی انسانی و تحول توجه ویژه داشت، ادامه داد: باید فرهنگ تحول در تمامی مجموعه‌ها نهادینه شود که این امر با آموزش تحقق می‌یابد و تا زمانی که این روند شکل نگیرد نمی‌توان انتظار بهره وری از سازمان را داشت.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.